Obraz

Wielkie starcie w segmencie E: BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 [cz.3]

Mariusz Zmysłowski

Dotarliśmy do trzeciego starcia pucharu segmentu E. W pierwszej części zmierzyły się ze sobą Mercedes Klasy E i Volvo S90. O włos zwyciężył wóz ze Szwecji. Tydzień temu z kolei doszło do pojedynku Maserati Ghibli i Jaguara XF. Dzisiaj podajemy rozstrzygnięcie tego starcia i rozpoczynamy kolejne. Tym razem do walki staje BMW Serii 5 i Infiniti Q70.

BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 - wstęp

Najpierw przyjrzyjmy się poprzedniemu starciu. Był to pojedynek Maserati i Jaguara. Przyznam, że wynik był dla mnie równie zaskakujący, co w przypadku Volvo i Mercedesa. Spodziewałem się, że w pierwszej rundzie S90 będzie zdecydowanym zwycięzcą. Tymczasem mało brakło, a byłby remis. Z kolei w przypadku pojedynku Maserati i Jaguara myślałem, że będzie on bardziej wyrównany. Oba auta tworzone są przez marki z wyjątkową historią, mają charakter, klasę i wiele z tego, czego potrzeba, by wyróżnić się w tym segmencie, tymczasem Maserati Ghibli rozgromiło Jaguara. XF dostał 24,85 proc. głosów. Aż 75,15 proc. z Was głosowało na włoskiego sedana. To niezwykłe, bo na wyrównane starcie wskazywały nawet podobne do siebie wersje silnikowe o bardzo zbliżonych cenach i identycznych masach. Mimo to, przejście Maserati do następnej rundy jest zdecydowane.

Tym razem po raz pierwszy w naszym pucharze do walki staje auto z Japonii. Infiniti Q70 zmierzy się z BMW Serii 5. Są to wozy o skrajnie różnych udziałach w polskim rynku. Według Carmarket w ubiegłym roku BMW sprzedało u nas 1237 egzemplarzy Serii 5. Tymczasem nowych aut marki Infiniti sumarycznie zarejestrowano w 2015 tylko 378.

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Infiniti Q70 bez wątpienia jest samochodem o kształtach mniej klasycznych niż BMW. Japończyk ma bardzo agresywny front, ale sama sylwetka i pas tylny należą raczej do smuklejszych niż ostrych. BWM Serii 5 to z kolei klasyka gatunku. Ma stateczną linię, ale przy tym nie jest pozbawione sportowego charakteru.

BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 - sprawdź wymiary

Obraz

BMW to duży sedan - mierzy 4907 mm długości. Mimo to jest mniejszy od Infiniti.

Obraz

Japoński sedan ma 4980 mm długości. Nie jest to jednak najistotniejszy wymiar. O proporcjach sylwetki i przestrzeni wewnątrz świadczy rozstaw osi.

Obraz

Pod względem rozstawu osi lepiej wypada BMW. W przypadku Serii 5 wymiar ten mierzy 2968 mm. To nie tylko powinno zapewnić większą ilość miejsca w wewnątrz, ale także przyczynia się do skrócenia zwisów z przodu i z tyłu, co przekłada się po prostu na lepszy wygląd samochodu.

Obraz

Tymczasem między osiami Infiniti jest odległość równa 2900 mm. To 6,8 cm mniej niż w BMW.

Obraz

BMW jest też szersze. Bez lusterek ma 1860 mm. Wysokość tego sedana wynosi z kolei 1464 mm.

Obraz

Infiniti ma bez lusterek 1845 mm, co wskazuje na mniejszą przestrzeń między drzwiami w środku. Więcej miejsca w Q70 powinno być za to nad głowami. Infiniti mierzy więcej, bo 1493 mm wysokości.

Obraz

BMW ma od drzwi do drzwi 1518 mm z przodu i 1485 mm z tyłu. Z kolei od siedzisk do sufitu w Piątce jest odpowiednio 1028 mm z na frontowych miejscach i 973 mm na kanapie.

Obraz

Przewidywania w kwestii szerokości się zgadzają. Między drzwiami wewnątrz Q70 jest mniej miejsca niż w BMW. Q70 gwarantuje 1483 mm szerokości z przodu i 1441 mm z tyłu. Co ciekawe, chociaż Infiniti jest wyższe od BMW, nie zapewnia wcale więcej miejsca w środku w tym kierunku. Wysokość miejsca na przednich fotelach wynosi 993 mm, a na kanapie 958 mm.

BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 - obejrzyj wnętrza

Infiniti Q70
Infiniti Q70
BMW Serii 5
BMW Serii 5
Infiniti Q70
Infiniti Q70
BMW Serii 5
BMW Serii 5
Infiniti Q70
Infiniti Q70
BMW Serii 5
BMW Serii 5

BMW Serii 5 vs Infiniti Q70 - sprawdź ile kosztują i zdecyduj

Infiniti nie dysponuje tak szerokim wachlarzem jednostek jak BMW. W Q70 mamy do dyspozycji trzy warianty. Podstawowym jest 2,2-litrowy diesel o mocy 170 KM. Jego cennik otwiera kwota 197 500 zł.

Więcej zapłacimy za hybrydę. Wynika to nie tylko z faktu zastosowania bardziej zaawansowanej techniki, ale także wyższego poziomu wyposażenia, z jakim bazowo oferowana jest ta odmiana. Q70 Hybrid startuje od 271 500 zł. Zestaw składający się z jednostki elektrycznej i benzynowego V6 generuje w sumie 364 KM.

Cennik Infiniti zamyka odmiana Q70 3.7. Kosztuje ona 288 500 zł. W tej cenie dostajemy topowe wyposażenie Sport Tech oraz 320-konne, benzynowe V6.

W BMW do dyspozycji mamy właściwie wszystko, co się da w tym segmencie - od rzędowych czwórek, przez rzędowe szóstki, aż po V8. Są diesle, motory benzynowe, hybryda, skrzynie automatyczne, ręczne, napęd na cztery koła i na dwa - do wyboru, do koloru. Podstawową wersją jest diesel w 518d. R4 2.0 rozwija tu 150 KM. Cena bazowa tej wersji wynosi 184 200 zł.

Najtańszy motor benzynowy pracuje w odmianie 520i. 2-litrowe R4 rozwija tu 184 KM i kosztuje 188 200 zł. Jednostki o zapłonie iskrowym oferowane są jeszcze w wersjach 245-, 306-, 450- oraz 560-konnych, gdzie topowa to hardcore'owe M5. Najmocniejszą zwykłą wersją benzynową jest 550i, które z 4,4-litrowego V8 generuje 450 KM. Taka Piątka kosztuje 349 900 zł.

Najmocniejszym dieslem bez M w nazwie jest 535d. Wersja ta z 3-litrowego R6 generuje 313 KM. Jej cena bazowa to 277 400 zł. Topowe M550d xDrive dysponujące mocą 381 KM startuje od 383 100 zł.

Ponownie wybór oddajemy w Wasze ręce. Jeśli jesteście głodni większej wiedzy, możecie przejrzeć szczegółowe cenniki BMW i Infiniti, które znajdziecie poniżej. Jeśli już wybraliście - ankietę znajdziecie pod zdjęciami.

BMW Serii 5 - oficjalny cennik

Infiniti Q70 - oficjalny cennik

Obraz
Obraz

[polldaddy]9362428[/polldaddy]

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów