Więcej włókna węglowego! Ferrari pracuje nad ekstremalnym 488

Ferrari wywołało ostatnimi czasy sporo kontrowersji, potwierdzając prace nad samochodem typu SUV. Na szczęście Włosi nie zapomnieli w czym są najlepsi i już przygotowują ekstremalne 488, które przywdzieje prawdopodobnie oznaczenie GTO. Pierwsze zdjęcia trafiły już do sieci.

Scuderia, Speciale, a może... GTO? Tego dowiemy się już niedługoScuderia, Speciale, a może... GTO? Tego dowiemy się już niedługo
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Marka z Maranello może podkreślać swoją unikatowość i nie zniżać się do poziomu Porsche, lecz we włoskim miasteczku można zauważyć niezwykłe poruszenie. Niemiecka konkurencja pokazała światu 911 GT2 RS, które jest, przynajmniej na razie, ostatnim słowem w torowej rywalizacji. Ferrari najwyraźniej nie może pogodzić się z takim stanem rzeczy i prezentuje wybranym klientom 488, na razie roboczo nazywane GTO.

Podczas takich prezentacji używanie telefonów jest zakazane, ale przeciekowi informacji trudno zapobiec. Dzięki odważnemu klientowi dowiedzieliśmy się kilku pikantnych szczegółów odnośnie duchowego następcy 458 Speciale, jednego z najlepszych samochodów Ferrari w historii.

Nowe GTO będzie napędzane najmocniejszym silnikiem V8 w historii marki o mocy przekraczającej granicę 700 KM. Jednostka ma być lżejsza o 10 proc. od obecnie używanych układów napędowych. Silnik o pojemności 3,9 litra z dwoma turbinami ma być po części ewolucją jednostki znanej z 488 Challenge. Podejrzewamy, że nie chodzi tu o zwykłe zwiększenie ciśnienia doładowania.

Jednak sporym polem do popisu będzie nie napęd, a nadwozie i aerodynamika. Maska, zderzaki oraz spoiler mają być wykonane z włókna węglowego i zapewniać 20 proc. lepsze właściwości aerodynamiczne. Za mało karbonu? Proszę bardzo – koła z tego materiału pozwolą zrzucić co najmniej 40 proc. ich dotychczasowej wagi. Dodatkowo tylny dyfuzor ma być wyjęty z samochodu klasy GTE.

Ostatnie GTO, 599, nie zostało przyjęte ciepło przez fanów. Było autem na cywilne drogi, a nie bolidem przygotowanym na tor.
Ostatnie GTO, 599, nie zostało przyjęte ciepło przez fanów. Było autem na cywilne drogi, a nie bolidem przygotowanym na tor. © mat. pras

Standardowe 488 może uzyskać nawet 325 kg docisku. Aerodynamika Porsche 911 GT2 RS potrafi wygenerować nawet 340 kg. W nowym aucie Włosi będą mogli pobić Niemców w tej kategorii.

Czy im się to uda? Tego dowiemy się najprawdopodobniej podczas marcowych targów w Genewie, gdzie będzie można zobaczyć nowe dzieło specjalistów z Maranello.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów