Więcej sportu w luksusie. Genesis G80 debiutuje w ostrzejszym wydaniu

Genesis nie zwalnia tempa, sukcesywnie rozbudowując gamę modeli i wersji. Do oferty dołączy niebawem G80 w wydaniu Sport. Niestety, Koreańczycy na razie nie zdradzili zbyt wielu szczegółów technicznych.

Koreańczycy nie przesadzili z liczbą dodatkówKoreańczycy nie przesadzili z liczbą dodatków
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Genesis
Aleksander Ruciński

Debiut wersji Sport nie jest wielkim zaskoczeniem, gdyż Genesis zapowiadał taki wariant już wcześniej. Teraz ostry G80 oficjalnie ujrzał światło dzienne. W kwestii wyglądu zdecydowanie nie rozczarowuje. A co z napędem?

Technikalia na razie pozostają tajemnicą. Milczenie producenta w tej kwestii może - niestety - sugerować brak znaczących różnic w stosunku do standardowych wydań. Możliwe, że Koreańczycy skupili się wyłącznie na wyglądzie i detalach, czyniąc ze Sporta coś w rodzaju pakietu stylistycznego. Na razie wiadomo jedynie, że G80 w takiej odmianie wygląda naprawdę nieźle.

Odmiana ta wyróżnia się atrapą chłodnicy i wlotami powietrza wykończonymi ciemnym chromem, który zdobi również listwy ochronne i ramki szyb. Nowe są też 5-ramienne felgi w rozmiarze 20-cali, które wyróżniają się ciekawą, kraciastą strukturą.

Genesis G80 Sport (2021)
Genesis G80 Sport (2021) © mat. prasowe / Genesis

Oczywiście nie zabrakło również kilku elementów aerodynamicznych, choć bardzo dyskretnych. Z przodu jest delikatny splitter, a z tyłu dyfuzor, w który wkomponowano szerokie końcówki wydechu. A wszystko to w parze z lakierem Cavendish Red zarezerwowanym specjalnie dla tego wariantu.

Czerwono jest także w kabinie, w której nie pożałowano skóry i aluminium, choć chętni mogą wybrać także czerń lub szarość. Jak przystało na sportowy wariant, wnętrze ozdobiono też włóknem węglowym, które gości m.in. na środkowym tunelu.

Ceny i specyfikację techniczną poznamy dopiero w trzecim kwartale 2021 roku, kiedy to pierwsze egzemplarze trafią do salonów.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/4] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów