Wheelsandmore Audi R8 V10 B3AST (2016)

Tuner Wheelsandmore przygotował kilka pakietów zwiększających moc nowego Audi R8.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Za bazę posłużyło R8 w wersji V10 Plus. W tej odmianie standardowo jeszcze świeży sportowiec z Niemiec generuje z 5,2-litrowej jednostki V10 aż 610 KM i 560 Nm, co pozwala rozpędzić się tym wozem do 100 km/h w 3,2 s, a do 200 w 9,9. Prędkość maksymalna Audi R8 V10 Plus wynosi 330 km/h.

Podstawowy pakiet modyfikacji nie dodaje za wiele do puli dostępnych koni mechanicznych. Minimalny przyrost mocy wynosi 35 KM, a momentu obrotowego 25 Nm. Drugi pakiet już zdecydowanie będzie zauważalny pod prawą stopą. Dostajemy w nim 167 dodatkowych koni mechanicznych i 140 Nm.

Obraz

Trzeci poziom, którym R8 od Wheelsandmore faktycznie zasłużyło sobie na przydomek Bestia, wyciska z widlastej dziesiątki 240 dodatkowych koni mechanicznych i 170 Nm momentu obrotowego. W sumie z tym pakietem R8 dysponuje mocą 850 KM. Przyrost mocy został tu uzyskany z pomocą sprężarki. Wheelsandmore zastosowało w 5,2-litrowym silniku V10 FSI nowe, bardziej wytrzymałe tłoki, kute korbowody i specjalnie przygotowany układ wydechowy z zaworami regulującymi przepływ spalin.

Audi R8 B3AST ma na pokładzie także regulowane sportowe zawieszenie z możliwością hydraulicznego podnoszenia nadwozia na przedniej osi. Gotowy wóz osadzono na 20- i 21-calowych kutych felgach z oponami Continental Sport Contact 5P.

Niestety, Wheelsandmore nie podaje jak zmieniły się osiągi mocarnego, niemieckiego wozu sportowego. Można jednak przypuszczać, że dodatkowe 240 KM pozwoliło na zejście z czasem przyspieszenia do setki na poziom przynajmniej okrągłych 3 sekund.

Wheelsandmore Audi R8 V10 B3AST (2016) - zdjęcia

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów