WEC 6h of Spa - Toyota #7 o włos pokonuje Ferrari w kwalifikacjach

Chociaż to samochód Toyoty po raz kolejny wystartuje do wyścigu z pole position, przeprawa zdecydowanie nie była łatwa. Kwestia zwycięstwa w kwalifikacjach na Spa-Francorchamps rozstrzygnęła się o setne części sekundy.

Toyota #7 podczas kwalifikacji na Spa-FrancorchampsToyota #7 podczas kwalifikacji na Spa-Francorchamps
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Toyota GAZOO Racing
Kamil Niewiński

Kwalifikacje do trzeciego w tym sezonie wyścigu z cyklu Długodystansowych Mistrzostw Świata nie zaczęły się dobrze dla ekipy Toyoty #8. Brendon Hartley rozbił swój samochód w zakręcie Raidillon zaraz po wyjeździe z alei serwisowej. Już na starcie więc Toyota #7 została osamotniona w walce o pole position i podtrzymanie hegemonii ekipy Toyota Gazoo Racing.

Chociaż ostatecznie ta sztuka się udała i załoga #7 z czasem 2:00,812 wylądowała na szczycie tabeli, wcale nie było to takie pewne. Pierwotnie bowiem na pierwszej lokacie plasowało się Ferrari #51 z Antonio Giovinazzim za kierownicą. Były kierowca F1 przekroczył jednak na swoim najlepszym okrążeniu limity toru i ostatecznie załoga spadła na P3.

Co jednak najciekawsze, na drugiej pozycji ulokowała się inna ekipa Ferrari - #50, która do zwycięzców kwalifikacji straciła zaledwie 0,024 sekundy! Następne lokaty przypadły Cadillacom #2 i #3, Porsche #6, Hertz Jeam Jota Porsche #38, Glickenhausowi #708, Peugeotowi #93, Porsche #5, Peugeotowi #94 oraz Vanwallowi #4. Oczywiście na ostatniej lokacie sklasyfikowana została rozbita Toyota #8.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Toyota Highlander - dopracowany SUV z wszystkim, czego trzeba

LMP2: Udane kwalifikacje Kubicy, średni występ Inter Europol Competition

W przypadku "najbardziej polskiej" klasy w WEC, czyli LMP2, triumfowała załoga United Autosport #23, która zdołała wykręcić czas na poziomie 2:05,979. Ponad 0,3 sekundy za nimi uplasował się jednak Team WRT #41, którego członkiem jest Robert Kubica. Polski zespół Inter Europol Competition zajął w kwalifikacjach 8. lokatę, tracąc do zwycięzców 0,846 sekundy.

Wydarzenia z Portimao każą nam pamiętać o tym, jak nieprzewidywalne są wyścigi endurance, a wszystko może się zmienić w ciągu ostatnich kilkudziesięciu minut. Kwalifikacje są istotne, chociaż oczywiście w obliczu 6-godzinnego ścigania tracą trochę na znaczeniu. Start rywalizacji na legendarnym torze Spa-Francorchamps w Belgii w niedzielę o godzinie 12:45.

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik