WAŻNE
TERAZ

Polska wygrywa z Finlandią - taką reprezentację chcemy oglądać!

Wariacje Audi A1 | A1 e-tron i RS1 [wideo]

Audi ujawniło pierwsze informacje na temat elektrycznej odmiany modelu A1, a równolegle pojawiły się plotki o zamykającej gamę wersji A1 - najmocniejszej odmianie RS1.

Audi A1 e-tronAudi A1 e-tron
Arkadiusz Gabrysiak

Audi ujawniło pierwsze informacje na temat elektrycznej odmiany modelu A1, a równolegle pojawiły się plotki o zamykającej gamę wersji A1 - najmocniejszej odmianie RS1.

Elektryczna wersja A1 została ochrzczona mianem A1 e-tron i wyposażona została w silnik elektryczny, który przekazuje napęd na przednią oś. Jego stale dostępna moc to 61 KM (maksymalnie 102 KM) i 150 Nm (maksymalnie 240 Nm) momentu obrotowego. Samochód rozpędza się do pierwszych 100 km/h w 10,2 sekundy, a prędkość maksymalna została oszacowana na 130 km/h.

Audi A1 e-tron footage

Zasięg A1 e-tron nie należy do największych - wynosi 50 kilometrów. Jednak Audi wyposażyło ten samochód także w malutki silnik Wankla o pojemności 254 cm[sup]3[/sup], który poprzez doładowanie baterii wydłuża zasięg do około 250 kilometrów. Wartość zużycia paliwa oscyluje w granicach 1,9 litra na 100 km, a umieszczony z tyłu zbiornik pomieści 12 litrów benzyny. Niestety Audi nie ujawniło jeszcze, kiedy samochód wejdzie na rynek.

Natomiast RS1 to samochód będący przeciwieństwem A1 e-tron. Nastawiony jest na dobre osiągi i sprawianie przyjemności z jazdy. Przewiduje się, że ten mały hatchback ma być wyposażony w słynny napęd quattro, który będzie przekazywany poprzez 7-biegową, 2-sprzęgłową przekładnię S tronic.

Audi-A1-S-Line
Audi-A1-S-Line

Za źródło napędu posłuży natomiast 2,0-litrowa jednostka benzynowa TFSI, która generować ma około 220 KM. Dzięki temu samochód ma osiągnąć pierwsze 100 km/h w niecałe 6 sekund, a prędkość maksymalna będzie oscylować w granicach 250 km/h.

Najprawdopodobniej Audi RS1 wejdzie na rynek dopiero w 2012 roku i będzie wyposażone także w bardziej agresywny body kit, sztywniejsze i obniżone zawieszenie, wydajniejsze hamulce i sportowe siedzenia z przodu. Cena? Około 25 000 euro.[block position="inside"]8511[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy