Walter de Silva kończy pracę w Volkswagenie

W oficjalnym oświadczeniu VAG poinformował, że znany stylista odchodzi na emeryturę.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Urodzony w 1951 roku we Włoszech Walter de Silva zaczął swoją karierę od pracy w Fiacie w wieku 21 lat. Później związany był z markami Alfa Romeo (1986-1999), Seat (1999-2002), Audi (2002-2007) i Volkswagen (od 2007). Zawdzięczamy mu między innymi Alfę Romeo 156, 147, Audi A5, Audi R8, koncepcyjne Lamborghini Miura, nowego Volkswagena Scirocco, CC i cały szereg innych pojazdów marki VW.

Co ciekawe, za najpiękniejszy model, jaki kiedykolwiek zaprojektował, de Silva uważa Audi A5. Owszem, jest to bardzo zgrabne auto, ale czy faktycznie najbardziej spektakularne i najładniejsze spośród wszystkich projektów tego stylisty?

Walter de Silva ma bardzo bogaty dorobek, ale przyszedł czas zakończyć karierę. Miał on wielki wkład w rozwój motoryzacji i w ukierunkowanie jej rozwoju. Od 2007 roku był dyrektorem stylistów całej grupy VAG i to on nadzorował wszystko, co miało miejsce w kwestii designu w koncernie.

Matthias Müller:

Walter de Silva epitomizes creativity and the Italian sense of beauty and style on the one hand and thoroughness, a systematic approach and discipline on the other.

Czy to źle, że tak wielkie nazwisko opuszcza świat stylistyki samochodowej? Nie, sądzę, że wręcz przeciwnie. Każdy guru potrzebuje następcy i w końcu musi zrobić miejsce świeżej krwi. Stare legendy muszą odchodzić, by dać szansę narodzić się nowym. Walter de Silva wniósł już bardzo dużo w motoryzację i nastał ten moment, w którym z pewnością jest on stylistą spełnionym, mogącym dać pokazać świeże pomysły młodym designerom.

Walter de Silva pozostanie współpracownikiem koncernu. Będzie on jednak pełnił jedynie rolę doradczą.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.