WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

W końcu zobaczyliśmy Tonale. Ten model ma uratować Alfę Romeo

Długo przyszło nam czekać na Tonale. Dla Alfy Romeo to kluczowy model, który będzie konkurował w najbardziej konkurencyjnym segmencie rynku motoryzacyjnego. Styl, mocna hybryda plug-in i NFT – oto czym Włosi chcą przekonać do siebie klientów.

Tonale nie odbiega znacząco od konceptu - może jest nieco bardziej "napompowane"Tonale nie odbiega znacząco od konceptu - może jest nieco bardziej "napompowane"
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

O Tonale mówiło się jeszcze za czasów Sergio Marchionne. Kompaktowy SUV, który miał być głównym uderzeniem wracającej z niebytu marki, długo nie mógł wyjść z fazy konceptu.

Jeszcze rok temu premiera Tonale została przesunięta. Nowy dyrektor zarządzający Alfy, Jean-Philippe Imparato, nie był zadowolony z wyników osiąganych przez układ hybrydowy. Teraz najwyraźniej udało się poprawić braki, bo Włosi pochwalili się nowym modelem.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale © mat. prasowe

Tonale czerpie z najważniejszych osiągnięć marki. Weźmy chociażby kultowe felgi wywodzące się z 33 Stradale, światła przypominające te umieszczone w SZ Zagato czy linię na boku, która według twórców ma imitować Giulię GT. Tonale ma 4,53 m długości i 1,6 m wysokości. Sam wygląd nie jest jednak zaskoczeniem – wersja produkcyjna mocno opiera się na koncepcie znanym już od lat.

W środku – co oczywiste – królują ekrany mające 12,3 oraz 10,25 cala. Wyświetlacz prezentujący zegary umieszczono w charakterystycznych tubach. Sam projekt deski jest klasyczny, ale twórcy twierdzą, że Tonale ma trafić również do młodszych klientów. Stąd też wykonanie tapicerki z np. neoprenu, który zazwyczaj spotykany jest w sportowych strojach.

Alfa Romeo Tonale - wnętrze
Alfa Romeo Tonale - wnętrze © mat. prasowe

Tonale będzie dostępne z układami hybrydowymi. Podstawowa jednostka napędowa ma pojemność 1,5 l i generuje, w zależności od wersji, 130 lub 150 KM. W przeciwieństwie do konkurencji specjalizującej się w hybrydach od lat, silnik ma turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Jeśli to za mało, w gamie znajdzie się też hybryda plug-in oparta na motorze 1,3 l. Tu mamy do dyspozycji napęd na cztery koła (tylna oś ma napęd elektryczny) i 275 KM mechanicznych.

Jean-Philippe Imparato wstrzymał premierę Tonale właśnie z racji niezbyt konkurencyjnego układu hybrydowego. Teraz, patrząc na ten aspekt, Alfa Romeo Tonale błyszczy na tle konkurencji. Na samej energii elektrycznej przejedziemy nawet 80 km po mieście i 60 km w cyklu mieszanym. To powinno wystarczyć do codziennego transportu. Ofertę dopełnia silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l i mocy 130 KM.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale © mat. prasowe

Co jeszcze? Cóż, Włosi zdecydowali się na wprowadzenie NFT – niepodrabialnego paszportu auta opartego na technologii blockchain. Jeśli nie jesteście na bieżąco z nowymi technologiami, w olbrzymim skrócie polega to na zapisaniu historii auta (serwisów, usterek, przebiegu itp.) w niepodrabialnej bazie danych. W momencie gdy będziecie chcieli kupić używane Tonale, wszystkie informacje będą dostępne jak na dłoni. To ma pomóc w utrzymaniu wysokiej wartości rezydualnej auta.

I to właśnie na utrzymaniu wartości chce skupić się Alfa Romeo. Producent zapewnia pięcioletnią gwarancję (i nawet ośmioletnią ochronę w przypadku akumulatorów) i wysoką jakość obsługi w przypadku używanych alf. Produkcja ma mieć miejsce w obiekcie w Pomigliano d’Arco w pobliżu Neapolu. Auta mają trafić na rynek w połowie 2022 roku. Ceny w Polsce nie są jeszcze znane.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/18] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia