W Czechach wystartowała produkcja wiązek dla Volkswagena. Trafią też do polskich fabryk

Produkcja wiązek elektrycznych dla niemieckiego koncernu została częściowo przeniesiona z Ukrainy do Czech. To decyzja, która powinna pozytywnie wpłynąć na stabilność dostaw do czeskich zakładów Škody i polskich fabryk Volkswagena.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volkswagen
Aleksander Ruciński

Koncern Volkswagena dotknięty niedoborami wiązek elektrycznych pochodzących z Ukrainy stale poszukuje alternatywnych źródeł dostaw z terenów, które nie są dotknięte konfliktem zbrojnym. Przykładem jest firma PEKM z Mlada Boleslav, która właśnie uruchomiła produkcję podzespołów dla niemieckiego giganta.

Jak donosi portal AutomotiveSuppliers.pl, zespół PEKM ma za sobą niełatwy okres. W ciągu zaledwie 5 tygodni przeniesiono część linii produkcyjnych z Ukrainy i wdrożono 35 tamtejszych pracowników. Prace przygotowawcze już się zakończyły, a 5 kwietnia oficjalnie uruchomiono produkcję.

W nowej lokalizacji produkowane są m.in. wiązki elektryczne dla modeli Crafter i T6 wytwarzanych w polskich fabrykach Volkswagena. Rozwijana jest też produkcja podzespołów dla Škody - modeli Fabia Combi, Octavia, Kodiaq, Karoq i Superb. Według przedstawicieli Škoda Auto podjęte działania pozwolą pokryć około 50 procent zapotrzebowania tej marki na wiązki elektryczne.

Celem podjętych działań jest zabezpieczenie stabilności dostaw w obliczu wojny w Ukrainie, która bezpośrednio wpłynęła na działalność dotychczasowych kontrahentów. Zdaniem AutomotiveSuppliers.pl jest to rozwiązanie tymczasowe. Gdy sytuacja się ustabilizuje, 35 ukraińskich pracowników PEKM ma wrócić do swojej macierzystej fabryki we Lwowie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej