VW przyznaje się do błędu i obiecuje poprawę w kwestii multimediów

Multimedia to bez wątpienia jeden z najsłabszych elementów w nowych modelach Volkswagena, Cupry, czy Škody. Szef koncernu, Thomas Schäfer wyjaśnił, co zamierza z tym zrobić.

Klienci nie polubili się z niemieckimi multimediamiKlienci nie polubili się z niemieckimi multimediami
Źródło zdjęć: © Autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Większość osób, które zetknęły się z multimediami w nowych modelach koncernu Volkswagena, przyzna, że nie jest to zbyt udany system. Opóźnienia w działaniu, zawieszanie się czy brak właściwej reakcji na komendy to tylko niektóre z problemów.

Volkswagen nie próbuje już wmawiać nikomu, że jest inaczej. W rozmowie z "Car Magazine" sam Thomas Schäfer przyznał się do błędów. Firma nie zostawi jednak klientów bez rozwiązania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opel Astra vs VW Golf - oba poważne, ale tylko jeden dojrzały

- Wiemy, co powinniśmy zrobić. Mamy opinie klientów, mamy opinie dziennikarzy, którzy mówią: Wiesz, to nie jest dobre, musicie to poprawić - wyjaśnia Schäfer w rozmowie z "Car Magazine".

Poprawki ruszą jeszcze tej zimy. Volkswagen obiecuje m.in. podświetlany slider do regulacji głośności czy klimatyzacji. W planach jest też znaczące przyspieszenie działania systemu.

Zmiany nie ograniczą się jednak wyłącznie do oprogramowania. Firma zamierza bowiem także zmodyfikować dotykowe przyciski, a w wielu przypadkach zastąpić je analogowymi odpowiednikami. Na przykład na kierownicy, której nowa forma zadebiutuje w kolejnym Tiguanie.

By uniknąć podobnych wpadek w przyszłości, koncern położy większy nacisk na badania wśród niezależnych osób. - Jeśli spytasz pracowników o jakieś rozwiązanie, odpowiedzą, że jest super. Ale oni są stronniczy! - wyjaśnia Schäfer. - Musisz zebrać ludzi z różnych środowisk i w różnym wieku, by mieć pełniejszy obraz - dodaje.

Szef koncernu chce, by w przyszłości modele Volkswagena wyróżniały się określoną tożsamością i spójnością wnętrz pod kątem ergonomii. Tak, by każdy potrafił natychmiast zlokalizować i obsłużyć podstawowe elementy.

Cóż, zdaje się, że właśnie takie były niemieckie auta jeszcze kilka lat temu. Czyżby więc szykował nam się wielki powrót do przeszłości?

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy