Volvo wyjaśnia w poruszającym filmie, dlaczego wprowadziło limiter prędkości do 180 km/h

Volvo udostępniło na portalach społecznościowych materiał wideo, w którym w poruszający sposób, odnosząc się do swojej historii, dlaczego celem marki jest wprowadzenie ograniczników prędkości do 180 km/h.

Volvo przekonało już wielu do konieczności stosowania pasów bezpieczeństwa. Teraz z ogranicznikiem prędkości będzie moim zdaniem łatwiej.Volvo przekonało już wielu do konieczności stosowania pasów bezpieczeństwa. Teraz z ogranicznikiem prędkości będzie moim zdaniem łatwiej.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Film odnosi się do przeszłości, kiedy to już raz krytykowano Volvo za "pogwałcenie praw człowieka", kiedy to wprowadziło pasy bezpieczeństwa. To wynalazek, który po latach okazał się jednym z najważniejszych w dziedzinie ratowania życia podczas wypadku drogowego.

Bez pasów dalszy rozwój aut w tym obszarze byłby niemożliwy, gdyż to człowiek jest jądrem problemu. Póki pozostaje "bezwładną masą" w środku rozpędzonego i uderzającego w przeszkodę pojazdu, póty nic innego, żaden z innych systemów mu nie pomoże.

Kiedy w dziedzinie bezpieczeństwa osiągnięto już bardzo dużo, Volvo stawia kolejny krok - we wszystkich sprzedawanych samochodach wprowadza ogranicznik prędkości do 180 km/h. Takie wyposażenie pojawiło się we wszystkich modelach z rocznika modelowego 2021.

Bo to nadmierna prędkość jest przyczyną wielu tragicznych zdarzeń, a tak wysoka jak 180 km/h, daje marne szanse na przeżycie. Oto w jaki sposób Volvo porównuje ten krok do historii pasów bezpieczeństwa:

Oczywiście nie zabraknie osób, którym nie wystarczy prędkość 180 km/h. Już pojawiają się tunerzy, którzy będą się zajmowali zdejmowaniem ograniczników. Co więcej, już pojawiło się wiele słów krytyki na temat limiterów, co zresztą - prawdopodobnie - było inspiracją do stworzenia powyższego filmu.

Ja w swoim felietonie pisałem już o zjawisku krytyki Volvo, którego do dziś nie potrafię zrozumieć. Nawet odrzucają kwestię idei bezpieczeństwa - są przecież inne marki samochodów, a mało kto krytykuje BMW czy Audi za ograniczniki do 250 km/h. Co to za różnica?

Duża? Moim zdaniem prędkość 180 km/h też jest zdecydowanie za duża, nawet na autostradzie, a w szczególności na polskiej. I właściwie taki limiter ma dokładnie tyle samo sensu co ten do 250 km/h. Choć gdybym miał uderzyć w barierę, inny pojazd czy w drzewo, to wolałbym przy 180.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy