Volvo V40 najbezpieczniejszym autem w historii testów Euro NCAP [aktualizacja]

Nowe Volvo V40 odnotowało rekordowy wynik w testach przeprowadzanych przez Euro NCAP. Już czas na wprowadzenie 6-gwiazdkowej skali?

Volvo V40Volvo V40
Piotr Ślusarczyk

Nowe Volvo V40 odnotowało rekordowy wynik w testach przeprowadzanych przez Euro NCAP. Już czas na wprowadzenie 6-gwiazdkowej skali?

W testach Volvo V40 uzyskało oczywiście 5-gwiazdkowy wynik. Taka, maksymalna na chwilę obecną nota pojawiła się w 1999 roku. Od tego czasu wprowadzono jednak wiele nowych rozwiązań z zakresu poprawy bezpieczeństwa. Wyniki modelu V40 wskazują na to, że wkrótce konieczne może być dołożenie również gwiazdki z numerem 6.

Volvo V40 zapewnia 98 % ochrony pasażerów i 100 % ochrony pieszych. Poza tym uzyskało też maksymalną notę w zakresie wspomagania systemów bezpieczeństwa. To wyniki robiące wrażenie.

Volvo V40 (rewolucyjna poduszka chroniąca pieszego)
Volvo V40 (rewolucyjna poduszka chroniąca pieszego)

Szczególnie interesujący jest rekordowy wynik w zakresie ochrony pieszych. Volvo V40 uzyskało go dzięki zastosowaniu poduszki, która w razie zderzenia z pieszym podnosi maskę auta i pokrywa przednie słupki oraz 1/3 przedniej szyby łagodząc tym samym skutki zderzenia i chroniąc głowę pieszego.

Wyniki testów Euro NCAP skomentował Starszy Doradca Techniczny ds. Bezpieczeństwa w Volvo Car Corporation - Thomas Broberg:

Bardzo się cieszymy z tego wyróżnienia, jednak na tym nie poprzestaniemy i będziemy dalej poprawiać bezpieczeństwo naszych samochodów. Mamy nadzieję, że dzięki dogłębnemu badaniu przyczyn wypadków drogowych zrealizujemy naszą wizję samochodów Volvo, w których nikt nie zostaje poważnie ranny.

[aktualizacja 1 września]

Według informacji na stronie Euro NCAP Volvo V40 zapewnia 88%, a nie 100% ochrony pieszych. To nadal świetny wynik, jednak dlaczego producent minął się z prawdą, wydając inaczej brzmiące oświadczenie?

PS Adam, dzięki za cynk!

Volvo V40 – Najbezpieczniejsze auto w historii testów Euro NCAP

Nowe Volvo V40 otrzymało najwyższy wynik pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Wynik ogólny jest najlepszym odnotowanym kiedykolwiek przez instytut – 98% ochrony dorosłych pasażerów i 100% ochrony pieszych.

*Fantastyczny wynik. Jesteśmy dumni z posiadania jednego z najbezpieczniejszych samochodów na świecie i dążymy do realizacji  kolejnego ważnego kroku w kierunku celu na rok 2020 – braku ofiar śmiertelnych i poważnie rannych w samochodach Volvo *– powiedział Thomas Broberg, Starszy Doradca Techniczny ds. Bezpieczeństwa w Volvo Car Corporation.

Od początku 2009 r. europejski instytut bezpieczeństwa Euro NCAP przedstawia ogólną ocenę dla każdego testowanego modelu auta. Testy prowadzone są odrębnie w czterech podkategoriach, które następnie szereguje się w celu uzyskania oceny ogólnej. Auta testowane są pod kątem ochrony dorosłych pasażerów, dzieci podróżujących samochodem i pieszych, a także pod względem systemów wspomagania bezpieczeństwa.

Nie tylko ogólny wynik jest rekordowo wysoki. Ochrona dorosłych pasażerów w nowym Volvo V40 uzyskała również najlepszy rezultat w historii testów - aż 98%. Podczas projektowania nowego Volvo V40 skupiono się na osiągnięciu takiego samego wysokiego poziomu bezpieczeństwa, jak w większych autach. W kategorii wspomagania systemów bezpieczeństwa, Volvo V40 uzyskało maksymalną liczbę punktów – 100%.

Nowe Volvo ustanowiło również nowy rekord w kategorii ochrony pieszych. Ważnym czynnikiem w tym wypadku była innowacyjna poduszka powietrzna chroniąca pieszego. Czujniki z przodu auta wykrywają zetknięcie się z pieszym, a ładunek pirotechniczny otwiera zawiasy maski pojazdu i podnosi ją przy pomocy poduszki. Nadmuchana poduszka, pokrywająca swoim zasięgiem słupki boczne oraz 1/3 przedniej szyby, łagodzi skutki zderzenia i chroni głowę pieszego. To właśnie dzięki tej poduszce Volvo jako pierwsze utrzymało maksymalny wynik (100%) w ochronie pieszych.

Bardzo się cieszymy z tego wyróżnienia, jednak na tym nie poprzestaniemy i będziemy dalej poprawiać bezpieczeństwo naszych samochodów. Mamy nadzieję, że dzięki dogłębnemu badaniu przyczyn wypadków drogowych zrealizujemy naszą wizję samochodów Volvo, w których nikt nie zostaje poważnie ranny – mówi Thomas Broberg.

Euro NCAP | Volvo V40 | 2012 | Crash test

  • Volvo V40
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Volvo V40 (rewolucyjna poduszka chroniąca pieszego)
[1/6] Volvo V40 Źródło zdjęć: |

Źródło: Volvo

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach