Volvo S60 Polestar - 508 KM, napęd AWD i...produkcja ruszy? [aktualizacja]

O Volvo S60 opracowywanym przy współpracy z Polestar, które ma zagrozić niemieckiej konkurencji (Mercedes-Benz C63 AMG, BMW M3, przygotowywane Audi RS4), mówi się już od co najmniej kilku miesięcy. W ostatnim czasie plotki przybrały na sile, a Volvo samo puściło w eter garść informacji, by w ostatnią sobotę finalnie zaprezentować nowego gracza w segmencie niedużych sportowych sedanów. Przynajmniej tak miało być...

Obraz
Rafał Warecki

O Volvo S60 opracowywanym przy współpracy z Polestar, które ma zagrozić niemieckiej konkurencji (Mercedes-Benz C63 AMG, BMW M3, przygotowywane Audi RS4), mówi się już od co najmniej kilku miesięcy. W ostatnim czasie plotki przybrały na sile, a Volvo samo puściło w eter garść informacji, by w ostatnią sobotę finalnie zaprezentować nowego gracza w segmencie niedużych sportowych sedanów. Przynajmniej tak miało być...

Na początku należy zaznaczyć, że zaprezentowane Volvo S60 Polestar nie jest samochodem produkcyjnym, a jedynie konceptem zbudowanym na prywatne zamówienie przez Volvo i Polestar. Na szczęście na razie to jedyny zawód, jaki szwedzki producent sprawił swoim fanom.

Jednostka napędowa R6 o pojemności 3,0 l z turbodoładowaniem (B6304T4, 304 KM) z najmocniejszej odmiany T6 została poddana gruntownym modyfikacjom. Przeprojektowano głowicę silnika, cały układ dolotowy wraz z kolektorem, układ wydechowy (3,5 cala, Ferrita) i zmieniono elektronikę odpowiadającą za sterowanie silnikiem.

Po co to wszystko? Aby pod maską zainstalować główną przyczynę wzrostu mocy do 508 KM - nową, większą turbosprężarkę firmy Garrett. Maksymalna moc osiągana jest przy 6500 rpm, a maksymalny moment obrotowy (575 Nm) przy 5500 rpm. Moment obrotowy przekazywany jest na koła obu osi przez sześciobiegową przekładnię manualną o względnie krótkich przełożeniach.

Obraz

To oczywiście nie koniec zmian. Polestar kompleksowo zajęło się podwoziem - samochód obniżono o 30 mm, zwiększono rozstaw kół (20 mm z przodu, 40 mm z tyłu), zmodyfikowano zawieszenie, wstawiając podzespołowy firmy Öhlins, wzmocniono układ hamulcowy (wentylowane tarcze - z przodu Brembo 380 mm, z tyłu Polestar 302 mm) i zmieniono sterowanie sprzęgłem Haldex IV odpowiadającym za napęd tylnej osi.

Volvo zapewnia, że samochód ważący 1640 kg jest w stanie rozpędzić się do 100 km/h w ciągu 3,9 s i osiągnąć prędkość maksymalną powyżej 300 km/h.

Z zewnątrz zainstalowano poszerzający o 20 mm body-kit (zderzaki, listwy progowe, spoiler, dyfuzor z włókien węglowych), a w nadkolach znalazły się 19-calowe obręcze (ogumienie 265/30 R19). Zmiany nie ominęły również samej kabiny, jednak Polestar pokazało wyłącznie nieco bardziej sportowe fotele i połacie Alcantary.

Jak widać po opisie i zdjęciach, samochód prezentuje się naprawdę świetnie i mógłby mocno zamieszać na rynku drapieżnych sedanów. Pozostaje jednak nadzieja, że produkcja tego auta nie zakończy się na jednym egzemplarzu. A co Wy o tym myślicie?

[aktualizacja 21 czerwca]

W Internecie pojawiły się informacje, że Volvo S60 Polestar kosztowało 300 000 dol.

[aktualizacja 15 lipca]

Obraz

Według najnowszych doniesień z brytyjskiej prasy Volvo i nadworny tuner Polestar rozważają wyprodukowanie ograniczonej ilości egzemplarzy opisywanego S60 Polestar. Dyrektor zarządzający lokalnym oddziałem Volvo, Nick Connor, twierdzi, że u szwedzkiego producenta trwają poważne dyskusje na ten temat. Dodał także, że sporty motorowe, a w szczególności samochody turystyczne nie są oznakowane obecnie zbyt wysokim priorytetem w strategii firmy, ale nie są też całkowicie wykluczone. Jeśli auto trafiłoby do limitowanej produkcji mogłoby trochę różnić się od prezentowanego wcześniej konceptu i kosztować nieco mniej - bo około 155 000 dol.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: Volvo

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów