Volvo planuje trzecią fabrykę w Europie, by sprostać zakładanej sprzedaży

Volvo ma bardzo śmiałe plany sprzedażowe na najbliższe 3 lata. By im sprostać, konieczne będzie zwiększenie mocy produkcyjnych. Przedstawiciele marki nie wykluczają budowy trzeciej fabryki w Europie.

Fabryka w Torslanda jest obecnie jednym z dwóch europejskich zakładów VolvoFabryka w Torslanda jest obecnie jednym z dwóch europejskich zakładów Volvo
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volvo
Aleksander Ruciński

Choć istnieje duża grupa osób, które przy każdej okazji muszą wytknąć "chiński" kapitał Volvo, marka wciąż jest mocno związana ze swoim rodzimym kontynentem. Także w kwestii produkcji. Mowa o szwedzkich zakładach w Torslanda i belgijskich w Gandawie. Niewykluczone, że niebawem dołączy do nich kolejny.

Do tego, że Volvo potrzebuje więcej fabryk w Europie, przyznał się sam dyrektor finansowy marki, Bjorn Annwall, w wywiadzie udzielonym niemieckiemu magazynowi "Automobilwoche". Wcześniej, w lipcu wygłosił podobne opinie na łamach szwedzkiego czasopisma "Dagens Industri". Nie zdradził jednak, gdzie miałaby stanąć owa fabryka.

Nowy zakład jest potrzebny Volvo do osiągnięcia zakładanych planów sprzedaży. Obecnie jest to około 700 tys. aut rocznie. Już w 2022 lub 2023 roku Volvo chce przekroczyć granicę 800 tys. egzemplarzy rocznie, a w połowie dekady Szwedzi chcą dobić do 1,2 mln. Oczywiście uczestniczyć w tym będą również 3 fabryki w Chinach i 1 w USA.

To śmiałe plany szczególnie w zestawieniu ze strategią elektryfikacji gamy. Zgodnie z założeniami, od 2025 roku połowa nowych volvo sprzedawanych na świecie ma być zasilana prądem. Przy takich planach sprzedażowych oznacza to 600 tys. elektryków rocznie. 5 lat później, Szwedzi zamierzają całkowicie porzucić napęd spalinowy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km