Volvo ma nowy sposób na złodziei. Na razie tylko w Wielkiej Brytanii

Już od lat większość samochodów kradzionych w Wielkiej Brytanii pada ofiarą złodziei z powodu systemów bezkluczykowych. Volvo zaczęło oferować zabezpieczenie, które ma przed tym uchronić. Przydałoby się też u nas.

Volvo oferuje urządzenie, które samo wezwie policję w przypadku kradzieżyVolvo oferuje urządzenie, które samo wezwie policję w przypadku kradzieży
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Szymon Jasina

Bezkluczykowy dostęp do samochodu to z jednej strony ogromna wygoda, a z drugiej świetna okazja dla złodziei. Stosunkowo niewielkim kosztem mogą oni wyposażyć się w urządzenia przesyłające sygnał z kluczyka na sporą odległość i w ten sposób ukraść samochód. Ponieważ systemy bezkluczykowe od kliku lat są już bardzo popularne, to stały się najchętniej wykorzystywanym przez złodziei sposobem kradzieży nowych aut.

Producenci samochodów zaczęli ostatnio stosować bardziej zaawansowane metody sprawdzania i szyfrowania sygnału, ale nadal nie wyeliminowało to problemu. Dlatego w Wielkiej Brytanii (gdzie od lat jest to szczególnie duży problem) Volvo zawiązało współpracę z Vodafone Automotive. W samochodach szwedzkiej marki można zamontować urządzenie śledzące, które automatycznie powiadomi policję w przypadku kradzieży.

Urządzenie o nazwie VTS S5 ma stałe połączenie z internetem i pozwala właścicielowi samochodu kontrolować położenie pojazdu 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu z dokładnością do 10 m. Rozpoznaje też niewielką kartę, którą kierowca nosi przy sobie i jeśli nie zostanie ona wykryta, od razu poinformuje służby o kradzieży samochodu. Dodatkowo system wykryje, gdy ktoś będzie chciał odłączyć akumulator lub zacznie holować pojazd. System działa we wszystkich 44 europejskich krajach.

Rozwiązane oferowane w Wielkiej Brytanii nie jest tanie, gdyż urządzenie wraz z 3-letnim abonamentem to wydatek 595 funtów, czyli ponad 3,2 tys. zł. Jednak nie ma wątpliwości, że nawet przy takiej kwocie zainteresowani znaleźliby się też u nas.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km