Volvo dało XC40 silnik, na który zasługuje. Teraz będzie móc czasami jeździć na prąd

Test Volvo XC40 skończyłem z uczuciem absolutnego zauroczenia tym samochodem. Brakowało mi tylko odpowiednio nowoczesnej jednostki, która dotrzymałaby kroku innowacyjnemu crossoverowi. Już wiemy, że wkrótce do palety silników dołączy hybryda T5 Twin Engine.

Volvo XC40 z silnikiem hybrydowym plug-in świetnie sprawdzi się w mieście.Volvo XC40 z silnikiem hybrydowym plug-in świetnie sprawdzi się w mieście.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Volvo
Michał Zieliński

Pierwszy miejski crossover Volvo okazał się strzałem w dziesiątkę. Auto jest tak dobre, że zdobyło nawet prestiżowy tytuł "Europejskiego Samochodu Roku", a w naszym plebiscycie dostało nagrodę "miejskiego wojownika". Nie sposób go nie lubić. Wygląda stylowo, ma przestronne wnętrze i mnóstwo małych rozwiązań, które sprawiają, że z XC40 po prostu dobrze się żyje.

Volvo nie powiedziało jednak ostatniego słowa. Do końca 2018 roku w ofercie pojawi się wersja hybrydowa plug-in T5 Twin Engine. Producent nie zdradził jednak żadnych szczegółów na temat specyfikacji auta. Przewiduje się, że pod maskę trafi trzycylindrowy silnik T3 o pojemności 1,5 litra, który będzie wspierany mocnym "elektrykiem". Razem mają generować około 250 KM. Byłaby to więc oszczędniejsza i bardziej ekologiczna alternatywa dla topowego T5.

Obraz

Z zewnątrz samochód będzie wyróżniał się portem do ładowania zlokalizowanym przy przednim, lewym kole. Na kierowcę czekać będą zmodyfikowane tryby jazdy. Pojawią się tam przewidywany do jazdy na co dzień "Hybrid" oraz "Pure", w którym samochód będzie korzystał tylko z elektrycznego silnika.

Auto zostało zaprezentowane podczas targów w Pekinie, gdzie Volvo ogłosiło też swoje plany dotyczące elektryfikacji swojego portfolio. Szwedzi zakładają, że do 2025 roku co drugi sprzedawany przez nich samochód będzie na prąd. Dużą rolę będzie odgrywał w tym właśnie rynek chiński, skąd pochodzi obecny właściciel Volvo – firma Geely.

Obok wersji hybrydowej, producent zapowiedział 190-konną wersję benzynową T4 oraz nowego, podstawowego diesla D3 o mocy 150 KM. Ponadto do oferty w przyszłości ma dołączyć odmiana w pełni elektryczna.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy