Volvo chce zostawić przy życiu klasyczne sedany i kombi. Mercedes wręcz przeciwnie

SUV-y opanowały współczesny rynek, stopniowo wypierając klasyczne nadwozia. Niemieckie media powołują się na przykład Mercedesa, który ma odchodzić od praktycznych kombi. W przeciwieństwie do Volvo, które zapowiedziało rozwój takich nadwozi.

Volvo zamierza nadal produkować takie nadwoziaVolvo zamierza nadal produkować takie nadwozia
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Aleksander Ruciński

Dwie marki z wyższych segmentów rynku i dwa zupełnie różne spojrzenia na przyszłość. Volvo zamierza rozwijać nadwozia typu sedan i kombi, Mercedes z kolei ma zrezygnować z tych drugich - wynika z doniesień publikowanych w zagranicznych mediach.

Zacznijmy od Szwedów, o których zrobiło się głośno za sprawą wywiadu szefa Volvo, Håkana Samuelssona, udzielonego magazynowi Autocar. Samuelsson, który właśnie ustępuje ze stanowiska zdradził, że SUV-y XC są priorytetem marki. Nie oznacza to jednak porzucenia klasycznych linii S i V.

  • Kolejne generacje modeli S i V (sedanów i kombi) są już w drodze. Będą jeszcze atrakcyjniejsze od dotychczasowych za sprawą dynamicznych linii - powiedział szef Volvo. Dodał przy tym, że spodziewa się "mniej kanciastych kształtów", co ma zagwarantować lepsze parametry aerodynamiczne, a co za tym idzie, większą wydajność.

Warto wspomnieć, że Volvo chce stać się w pełni elektryczną marką jeszcze przed końcem dekady. Niewykluczone więc, że w gamie znajdzie się miejsce dla kolejnych odsłon częściowo wykorzystujących silnik spalinowy. Możliwe, że będę to właśnie wspomniane sedany i kombi - donosi Autocar.

Tymczasem konkurencyjny Mercedes zamierza podobno porzucić koncepcję kombi - wynika z doniesień magazynu Automobilwoche. Powodem są preferencje klientów z Chin, którzy stanowią główną grupę odbiorców Daimlera, lecz niespecjalnie lubują się w pudełkowatych kształtach. Zdecydowanie bardziej wolą długie sedany oraz oczywiście SUV-y.

Zdaniem niemieckich mediów, redukcje dotkną nawet modnie wystylizowanych propozycji takich jak CLA Shooting Brake, które wedle zapowiedzi ma zniknąć w 2025 roku. Kombi podobno nie znajdziemy również w kolejnej odsłonie Klasy C. Jedynym wyjątkiem ma być Klasa E, choć też nie wiadomo, jak długo.

Tak czy inaczej - wiele wskazuje, że w najbliższych latach populacja kombi zostanie znacząco uszczuplona. Chętni na takie auta nie powinni więc zwlekać z zakupem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km