Znów rewolucja? Volkswagen zmienia zdanie w kwestii elektryków

Członek zarządu marki zdradził plany dotyczące linii elektrycznych modeli ID. Jeśli zapowiedzi doczekają się realizacji, linia ID. przestanie istnieć. Nie oznacza to jednak odejścia od elektromobilności.

Volkswagen ID.7 GTXVolkswagen ID.7 GTX
Źródło zdjęć: © Autokult | Szymon Jasina
Aleksander Ruciński

Niemiecki przemysł samochodowy przechodzi obecnie poważny kryzys. Nie tylko w ujęciu ekonomicznym, ale i tożsamościowym. Nie więcej jak kilka miesięcy temu głośno było o Audi, które już samo gubi się w oznaczeniach swoich modeli. Wspomnieć trzeba również o Mercedesie - ten z kolei wycofuje się z przedrostka "EQ" dla elektryków. Wygląda na to, że podobne plany ma Volkswagen.

Martin Sander, członek zarządu Volkswagena odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażową, ujawnił w wywiadzie dla "Auto und Wirtschaft", że firma zamierza powrócić do używania konwencjonalnych nazw dla swoich pojazdów elektrycznych.

"Samochody znów otrzymają nazwy własne" — powiedział. "Stanie się to oczywiste, gdy wprowadzimy na rynek nowe modele — ani koncepcje ID. 2all, ani ID. Every1 nie będą nosić tych nazw w produkcji" - powiedział.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Volkswagen Passat - ile zostało w nim Passata?

Oznacza to, że linia ID. zapoczątkowana w 2017 roku konceptem ID.3. najprawdopodobniej przestanie istnieć, a następcy modeli z "ID." w nazwie otrzymają bardziej konwencjonalną nomenklaturę.

Chociaż Sander nie wdawał się w szczegóły, Volkswagen wcześniej zasugerował, że znane nazwy mogą trafić do świata pojazdów elektrycznych. Na przykład nadchodzący ID.2, którego premiera zaplanowana jest na 2026 r., mógłby przyjąć nazwę Polo, świętując w tym roku 50. rocznicę powstania modelu. Tymczasem ID.1, którego premiera zaplanowana jest na 2027 r., mógłby czerpać inspirację z poprzednich nazw, takich jak Lupo, Fox lub Up! Jak będzie? Czas pokaże.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach