Volkswagen żegna się z modelem CC 

Po niemal 9 latach od debiutu, Volkswagen oficjalnie żegna się z atrakcyjnym modelem CC. Następca ma zadebiutować już w przyszłym roku.

Obraz
Aleksander Ruciński

CC, a właściwie Passat CC zadebiutował w 2008 roku jako bardziej elegancka i dynamiczna odmiana ówczesnego Passata B6. Auto powstało przede wszystkim po to, aby reprezentować Volkswagena w bardziej prestiżowych segmentach rynku. Choć wywodziło się z grupy D, dla wielu klientów stanowiło alternatywę dla Audi A6, czy BMW serii 5.

Volkswagen oparł się modzie na sportowo wystylizowane sedany, przypominające swoim kształtem eleganckie Coupe. Pomysł chwycił na tyle, że Niemcy nie musieli martwić się o słabą sprzedaż. W 2012 roku zdecydowano się kontynuować życie modelu, przeprowadzając face lifting i zmieniając nazwę z Passat CC na po prostu CC.

Obraz

Miał to być sposób na marketingowe odcięcie się od Passata i podkreślenie wyjątkowości aspirującego modelu. Dziś, po 9 latach od debiutu, CC jest już dość leciwą konstrukcją, która z trudem dotrzymuje kroku konkurencji. Nic więc dziwnego, że Niemcy zdecydowali się na uśmiercenie modelu. Choć następca zadebiutuje nie wcześniej niż w przyszłym roku, już teraz podjęto decyzję o zakończeniu produkcji.

Nieoficjalnie mówi się, że powodem decyzji jest przede wszystkim słaba sprzedaż modelu oraz oszczędności związane z naprawą skutków afery spalinowej. Obecnie zapas wyprodukowanych egzemplarzy jest na tyle duży, że powinien wystarczyć do debiutu następcy. Ewentualni chętni na ostatnie CC nie muszą więc martwić się o podaż.

Obraz

A czego spodziewać się w przyszłości? Następca CC zostanie oparty na platformie wykorzystywanej przez obecną generację Passata. Pod względem stylistycznym ma stanowić rozwinięcie konceptu Sport Coupe GTE, który zadebiutował w 2015 roku we Frankfurcie. Liczymy więc na kontynuację sagi CC w postaci atrakcyjnie wystylizowanego sedana, który zgodnie z nową drogą obraną przez Volkswagena będzie dostępny nie tylko z dieslem i benzyną, ale także jako hybryda i pojazd elektryczny. Niemiecka alternatywa dla Tesli Model S? Czas pokaże.

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy