Volkswagen XL1 wyszpiegowany w Hiszpanii

Volkswagen już parę ładnych lat pracuje nad pojazdem, który będzie zużywał mniej niż 1 litr paliwa na każde przejechane 100 km. W lutym oficjalnie potwierdzono, że w 2013 roku na rynek trafi produkcyjna wersja konceptu XL1. Dwa egzemplarze tego modelu zostały przyłapane podczas testów w Hiszpanii.

Volkswagen XL1 (fot. Carscoop)Volkswagen XL1 (fot. Carscoop)
Arkadiusz Gabrysiak

Volkswagen już parę ładnych lat pracuje nad pojazdem, który będzie zużywał mniej niż 1 litr paliwa na każde przejechane 100 km. W lutym oficjalnie potwierdzono, że w 2013 roku na rynek trafi produkcyjna wersja konceptu XL1. Dwa egzemplarze tego modelu zostały przyłapane podczas testów w Hiszpanii.

Samochody testowe w bardzo dużym stopniu przypominają model koncepcyjny. Styliści zdecydowali się na opływowe, dwuosobowe nadwozie z drzwiami otwieranymi do góry. W testowanych egzemplarzach nie ma natomiast specjalnych paneli, które zakrywały większą część tylnych kół konceptu XL1.

Niestety, nie znamy jeszcze oficjalnych szczegółów, jednak możemy się spodziewać, że wersja seryjna będzie wyposażona w zaprezentowany w koncepcie układ hybrydowy składający się z dwucylindrowego, turbodoładowanego silnika wysokoprężnego o pojemności 0,8 l (48 KM) i 27-konnego motoru elektrycznego. Pojazd został zbudowany z lekkich, wytrzymałych materiałów, a jego masa ma oscylować w okolicach 795 kg.

Volkswagen XL1 (fot. Carscoop)
Volkswagen XL1 (fot. Carscoop)

Dzięki takiemu połączeniu VW XL1 ma zużywać jedynie 0,9 l oleju napędowego na każde przejechane 100 km. Samochód osiągnie pierwsze 100 km/h w 11,9 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h. Emisję CO2 oszacowano na 24 g/km, co zapewne spodoba się ekologom.

Należy pamiętać, że powyższa specyfikacja dotyczy wersji koncepcyjnej, jednak niemieccy inżynierowie pewnie postarają się o to, aby dane te były adekwatne także do wersji produkcyjnej. Volkswagen planuje wprowadzić model XL1 na rynek już w przyszłym roku, jednak jego produkcja będzie miała charakter małoseryjny.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Volkswagen XL1 (fot. Carscoop)
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Volkswagen XL1 (fot. Carscoop)
  • Obraz
  • Obraz
[1/17] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił