Volkswagen XL1 przyłapany bez kamuflażu! [aktualizacja]

Testy modelu XL1 potwierdzają, że zapowiedź jego produkcji nie była jedynie pustą obietnicą. Auto testowano bez żadnego kamuflażu. Czy tak będzie wyglądał egzemplarz produkcyjny oszczędnego Volkswagena?

Volkswagen XL1 (zdjęcia szpiegowskie)Volkswagen XL1 (zdjęcia szpiegowskie)
Piotr Ślusarczyk

Testy modelu XL1 potwierdzają, że zapowiedź jego produkcji nie była jedynie pustą obietnicą. Auto testowano bez żadnego kamuflażu. Czy tak będzie wyglądał egzemplarz produkcyjny oszczędnego Volkswagena?

Koncept Volkswagena XL1 to konstrukcja, która spala poniżej 1 l paliwa na 100 km. Superoszczędne auto zostanie wyposażone w wysokoprężny silnik o pojemności 0,8 l i wspomagającą go jednostkę elektryczną. Dwucylindrowiec rozwinie 48 KM, a pomoc elektryczna wyniesie 27 KM. To w połączeniu z niską masą 795 kg pozwoli przyspieszyć do 100 km/h w 11,9 s.

Taki samochód oprócz oszczędnych osób ucieszy też fanów szeroko pojętej ekologii. Emisja dwutlenku węgla do atmosfery ma wynosić zaledwie 24 g/km. Auto pojawi się w sprzedaży w 2013 roku.

Patrząc na stylistykę modelu XL1, nie można być 100-procentowo pewnym, czy trafi on na rynek ze znaczkiem VW. Według mnie auto wpasowuje się raczej w charakterystyczną linię stylistyczną Audi. W koncernie taki ruch byłby jak najbardziej możliwy i istnieje szansa, że podczas oficjalnej prezentacji modelu produkcyjnego zostanie on przedstawiony jako Audi XL1.

[aktualizacja 23 marca]

W Sieci pojawiło się wideo prezentujące auto w ruchu.

Volkswagen XL1 prototype spied in action

  • Volkswagen XL1 (zdjęcia szpiegowskie)
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Volkswagen XL1 (zdjęcia szpiegowskie) Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił