Volkswagen wróci do fizycznych przycisków na kierownicy. Prośby zostały wysłuchane

Producent, który od zawsze słynął z ergonomicznych wnętrz, w ostatnich latach zaczął mocno eksperymentować. Przykładem są chociażby dotykowe sekcje zastępujące fizyczne przyciski na kierownicy. Okazały się błędem, co przyznał sam szef marki.

Dotykowe przyciski nie są zbyt wygodne w obsłudzeDotykowe przyciski nie są zbyt wygodne w obsłudze
Źródło zdjęć: © autokult | Mateusz Lubczański
Aleksander Ruciński

Thomas Schäfer opublikował za pośrednictwem portalu Linkedin komunikat, w którym zapowiada uproszczenie obsługi oferowanych pojazdów, w tym przywrócenie fizycznych przycisków na kierownicy.

"Ulepszamy portfolio i design, upraszczając obsługę naszych pojazdów. Wracamy na przykład do kierownic z przyciskami. Tego oczekują klienci Volkswagena" - wyjaśnia Schäfer.

Trzeba przyznać, że to odważny krok i swoiste przyznanie do błędu, po latach wmawiania klientom, że dotykowe sekcje są lepsze. Cóż, lepiej późno niż wcale. Sądząc po zdjęciach szpiegowskich, nowe-stare rozwiązania powrócą w odświeżonym Golfie. Zapewne także i w innych premierach marki.

Przywrócenie przycisków na kierownicy będzie jednak tylko częściowym rozwiązaniem problemu. Niemcy, jak zresztą większość producentów, wciąż bowiem brną w "ekranozę" i cyfryzację samochodowych wnętrz. W przypadku multimediów czy nawigacji łatwo to zrozumieć. Gorzej z nawiewem i klimatyzacją. Kto wie? Może kiedyś prośby klientów zostaną wysłuchane również w tej kwestii...

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów