Volkswagen walczy z koronawirusem. Wydłuża przestój w swoich fabrykach do 9 kwietnia

Volkswagen, który wstępnie zakładał wznowienie produkcji 5 kwietnia 2020 roku, postanowił wydłużyć przerwę o kolejne 4 dni. Decyzja jest wynikiem nie tylko troski o pracowników, ale i sukcesywnie spadającego popytu na produkty koncernu w dobie epidemii koronawirusa

Produkcja w Chinach została wznowiona. Europa wciąż czeka na lepszy czas.Produkcja w Chinach została wznowiona. Europa wciąż czeka na lepszy czas.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

To było do przewidzenia. Z każdym dniem obserwujemy duże przyrosty liczby osób zarażonych koronawirusem. Pandemia przybiera na sile, co coraz mocniej odbija się na światowej gospodarce, a w szczególności przemyśle motoryzacyjnym. Producenci pozamykali fabryki w obawie o zdrowie swoich pracowników. Nie ma sensu, by ich narażać, gdy i tak brakuje chętnych do zakupu nowych aut.

Volkswagen w opublikowanym 26 marca komunikacie prasowym przyznał, że koronawirus przyczynił się do znaczącego spadku popytu na pojazdy produkowane przez koncern. To w połączeniu z utratą płynności dostaw komponentów niezbędnych do produkcji oraz troską o pracowników zdecydowało, że europejskie fabryki pozostaną zamknięte do 9 kwietnia.

Dotychczas oficjalnym terminem wznowienia był 5 kwietnia, lecz jak widać, wydłużono go o 4 kolejne dni. Wstępnie, gdyż niewykluczone, że za jakiś czas zapadną kolejne decyzje w tej sprawie. Teraz największym problemem władz koncernu jest przygotowanie się do wznowienia produkcji w taki sposób, by zapewnić pracownikom maksymalnie bezpieczne warunki pracy.

"Wykorzystamy w tym celu nasze doświadczenie z Chin, gdzie udało się już wznowić działalność niemal we wszystkich naszych fabrykach. Jak dotąd, od czasu przywrócenia produkcji w Azji nie odnotowaliśmy żadnego przypadku koronawirusa u naszych pracowników" - twierdzi szef produkcji koncernu Andreas Tostmann cytowany w oficjalnym komunikacie prasowym.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy