Volkswagen Up! - jak, gdzie i kiedy?

Z pewnością każdy z Was słyszał o Volkswagenie Up!, koncern VAG od kilku lat stale raczy nas nowinkami na jego temat. Dzisiaj, do wiadomości publicznej wypłynęło kilka świeżych informacji. Najmniejszy w gamie VW pojazd nie odziedziczy nazwy po wersji studyjnej zaprezentowanej w 2007 roku na IAA Frankfurt, nie będzie także następcą dostępnego aktualnie modelu Fox.

Obraz
Rafał Warecki

Z pewnością każdy z Was słyszał o Volkswagenie Up!, koncern VAG od kilku lat stale raczy nas nowinkami na jego temat. Dzisiaj, do wiadomości publicznej wypłynęło kilka świeżych informacji. Najmniejszy w gamie VW pojazd nie odziedziczy nazwy po wersji studyjnej zaprezentowanej w 2007 roku na IAA Frankfurt, nie będzie także następcą dostępnego aktualnie modelu Fox.

Najnowszy, mały Volkswagen, zbudowany w oparciu o koncept Up!, będzie nosić dobrze znaną nazwę Lupo i pojawi się w sprzedaży w 2011 roku, zamiast oferowanego obecnie VW Fox. Zakręcone? Trochę…

Układ napędowy będzie także nieco bardziej konwencjonalny, trzycylindrowa jednostka spalinowa zamiast z tyłu, znajdzie się z przodu auta, co ma ułatwić wymianę podzespołów z innymi modelami koncernu VAG. W ofercie pojawią się dwa silniki R3, benzynowy o pojemności 1.0 litra oraz diesel Bluemotion o litrażu 1.2 i mocy 75KM. Obydwa motory mają charakteryzować się bardzo niskim apetytem na paliwo, w okolicy  3-3.5 litra na każde pokonane 100km.

Dlaczego kompatybilność podzespołów w projekcie nowego Lupo jest tak ważna? Model ten pojawi się jako nieco zmodyfikowany produkt czterech różnych marek koncernu VAG! Swoją własną wersję będą posiadać także Skoda, Seat i Audi. W 2013 roku do sprzedaży trafi odmiana E-Up! napędzana za pomocą silnika elektrycznego i brandowana logiem czterech pierścieni.

Obraz

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.