Volkswagen Up! GT wejdzie do produkcji

Volkswagen stawia coraz odważniejsze kroki w segmentach małych usportowionych aut. Golf GTI wyznacza standardy w klasie hot hatchów, podczas gdy Polo GTI jest wzorowym małym hot hatchem. Niemcom brakuje najwyraźniej jeszcze mniejszej rakiety.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Volkswagen stawia coraz odważniejsze kroki w segmentach małych usportowionych aut. Golf GTI wyznacza standardy w klasie hot hatchów, podczas gdy Polo GTI jest wzorowym małym hot hatchem. Niemcom brakuje najwyraźniej jeszcze mniejszej rakiety.

Doskonałym przykładem ekspansji rynku małych sportowych aut jest Renault. Francuski producent oferuje Megane RS, dostępne niestety tylko w odmianie coupe, Clio RS oraz do niedawna Twingo RS z benzynowym silnikiem 1,6 o mocy 133 KM. To niby niewiele, jednak w Twingo ten wolnossący silnik zniekształca rzeczywistość, a rozmiary auta potęgują wrażenia z jazdy.

Już wkrótce maluch od Renault poza Abarthem 500 będzie się jeszcze musiał bać modelu Up! GT, a więc najnowszej i najmniejszej broni niemieckiego koncernu sprzedawanej także pod skrzydłami Skody i Seata.

Obraz

Up! w wersji GT został pokazany jako samochód koncepcyjny na targach we Frankfurcie w zeszłym roku. Teraz jednak Volkswagen potwierdził, że model ten wejdzie do produkcji. 17-calowe felgi, światła do jazdy dziennej wykonane z diod LED, agresywny bodykit oraz 110 KM. Wymarzone auto dla każdego nastolatka, który w zamian za zdanie prawa jazdy i dobre stopnie w szkole zostanie nagrodzony przez rodziców autem, które ma być małe, bezpieczne i ekonomiczne.

Auto powinno przyspieszać od 0 do 100 km/h w około 9 s, nie wiadomo jednak na jakim pułapie będą kształtowały się jego ceny. Obecnie najtańsza odmiana modelu Up! kosztuje w Polsce 31 290 zł. Przewagą malucha w usportowionej wersji byłaby odmiana z 5-drzwiowym nadwoziem.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.