Volkswagen Up!, czyli nowy król miasta?

Volkswagen przygotowuje do rynkowego debiutu nowy, mały samochód miejski. Model ma wdzięczną nazwę Up!.

Volkswagen Up!Volkswagen Up!
Piotr Wielgus

Autko mierzy 3,54 metra długości i 1,64 metra szerokości. Jest samochodem typowo miejskim i zupełnie nową konstrukcją Volkswagena, chociaż oczywiście kultywuje tradycję modelu Lupo. Sprzedaż auta w Europie rozpocznie się w grudniu, a potem sukcesywnie będzie trafiało na globalne rynki. Podstawowa wersja nazywa się Take Up!, średnia to Move Up!, najwyższa - High Up!. Wejście na rynek zostanie także uświetnione edycjami limitowanymi: Up! Black i Up! White.

Volkswagen Up!
Volkswagen Up!

W samochodzie zadebiutuje nowa generacja trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,0, umieszczonych poprzecznie z przodu, napędzających przednią oś. Mają one moc 60 KM i 75 KM. Średnie zużycie paliwa w wersji BlueMotion Technology (m.in. system Start-Stop) wynosić ma 4,2 l/100 km (60 KM) i 4,3 l/100 km (75 KM). W późniejszym terminie ofertę wzbogaci silnik zasilany gazem o mocy 68 KM. Na 2013 rok zaplanowany jest także Up! z napędem elektrycznym.

Volkswagen Up!
Volkswagen Up!

W samochodzie mogą podróżować: kierowca, pasażer siedzący z przodu i dwóch pasażerów z tyłu. Pojemność bagażnika wynosi 251 litrów. Po całkowitym złożeniu tylnej kanapy pojemność wzrasta nawet do 951 litrów.

Nowym rozwiązaniem technologicznym w dziedzinie bezpieczeństwa jest opcjonalna funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Aktywuje się ona automatycznie przy prędkości poniżej 30 km/h i za pomocą czujnika laserowego rozpoznaje niebezpieczeństwo kolizji. Razem z firmą Navigon powstał specjalnie dla Up! system maps + more. Z jednej strony można sterować nawigacją, telefonem i radiem przy użyciu ekranu dotykowego PID, mocowanego nad konsolą środkową, z drugiej - na ekranie tym wyświetlane są ważne informacje dotyczące samochodu, na przykład z systemu ParkPilot.

Volkswagen Up!
Volkswagen Up!

Skoro mowa o cenach - Volkswagen póki co nie przedstawił oficjalnego cennika tego samochodu. Pojawi się on bliżej rynkowej premiery. Auto będzie miało swoją premierę we Frankfurcie i wtedy najprawdopodobniej koncern z Wolfsburga uchyli rąbka tajemnicy, także odnośnie do cen.

  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
  • Volkswagen Up!
[1/18] Volkswagen Up! Źródło zdjęć: |

Źródło: Volkswagen

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.