Volkswagen tnie koszty w dziale oprogramowania, by uniknąć przymusowych zwolnień

Firma zamierza obniżyć koszty o minimum 20 proc. jeszcze przed 2028 rokiem. Niestety decyzja będzie odczuwalna dla pracowników.

zdjęcie ilustracyjnezdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

CARIAD to organizacja zajmująca się rozwojem oprogramowania, powołana do życia w 2019 roku w ramach koncernu Volkswagen. Od 2020 roku działa jako osobna jednostka biznesowa. Niestety z pewnymi problemami. Przedsięwzięcie generuje zbyt wysokie koszty, stąd ogłoszona właśnie decyzja o restrukturyzacji.

Jak informuje serwis "Bloomberg", CARIAD dąży do obniżenia średniorocznych kosztów o minimum 20 proc. najpóźniej przed 2028 rokiem. To pokłosie wewnętrznych problemów i opóźnień w realizacji kluczowych projektów dla Audi i Porsche, co utrudniło koncernowi konkurowanie z takimi firmami jak Tesla czy BYD.

W czwartek, 14 grudnia, zarząd i przedstawiciele pracowników podpisali porozumienie regulujące kwestię zwolnień. CARIAD zaoferuje wybranym osobom dobrowolne odprawy. Harmonogram i konkretne kwoty nie zostały jednak podane do publicznej wiadomości.

Choć sytuacja nie wygląda najlepiej, warto zauważyć, że jeszcze kilka miesięcy temu plany restrukturyzacji były bardziej radykalne. Jak informuje "Manager Magazin", Cariad jeszcze niedawno planował po prostu zwolnić około 2000 pracowników.

Sytuację udało się załagodzić, znajdując pośrednie rozwiązanie, ale widmo przymusowych zwolnień może powrócić, jeśli nie uda się zrealizować planowanych oszczędności w zakładanym czasie.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów