Volkswagen szykuje się do poważnych zmian wewnętrznych. "Presja rośnie"

Dyrektor generalny Volkswagena uważa, że wskaźnik rentowności sprzedaży marki znajduje się na niezadowalającym poziomie. Bardzo możliwe, że w formie działania niemieckiego giganta dojdzie do daleko idących zmian.

Volkswagen Auto GroupVolkswagen Auto Group
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Volkswagen przechodzi obecnie przez dość burzliwy okres. Za niemieckim koncernem, a tym samym marką, nadal ciągnie się afera Dieselgate, która w ostatnim czasie ponownie nabrała sporego rozgłosu medialnego. Volkswagen stracił również do tej pory stabilną pozycję lidera na rynku chińskim. Nie powinien dziwić w tym wszystkim fakt, że problemy odbijają się na kondycji marki.

Reuters zdołał otrzymać wgląd do wewnętrznej notatki, która 17 maja została rozesłana do pracowników Volkswagena przez dyrektora generalnego, Thomasa Schäfera. Najwięcej uwagi poświęca on w niej wskaźnikowi rentowności sprzedaży (ROS), który po pierwszym kwartale 2023 znajduje się na poziomie 3 proc. Planem docelowym przedsiębiorstwa był zaś pułap 6,5 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Vlog: VW ID.4 i jego realny zasięg, czyli sprawdziłem to auto na trasie

Widzimy, że nasza marka – mimo jej wszystkich mocnych stron – nie ma jeszcze odpowiedniej podstawy ekonomicznej. Musimy generować odpowiednie, konkurencyjne zyski w czasach kryzysu i w nieustannie zmieniającym się świecie. Presja rośnie. Volkswagen musi zareagować.

Thomas Schäfer
dyrektor generalny marki Volkswagen

Dalsze doniesienia, podane w pierwszej kolejności przez niemiecki dziennik Handelsblatt, mówią zaś o znacznych cięciach kosztów, które mają zapewnić zyski na poziomie nawet 3 mld euro rocznie. Chociaż na ten moment nie są planowane żadne zwolnienia, koncern ma tego nie wykluczać. Komunikat z góry jest w każdym razie jasny – w Volkswagenie muszą zajść zmiany, by marka pozostała konkurencyjna.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach