WAŻNE
TERAZ

Lewandowski!! Euforia na trybunach po 3. golu Polski

Volkswagen Scirocco 2.0 TSI MTM Rieger | Strzał z ulicy

Volkswagen Scirocco III generacji to sprzedażowy hit koncernu VW AG w segmencie kompaktowych samochodów sportowych, których nie brakuje na polskich ulicach. Rzadkością jednak są projekty ich modyfikacji przygotowywane przy współpracy ze światowymi tunerami.

Scirocco Blue Love 2.0 MTM RiegerScirocco Blue Love 2.0 MTM Rieger
Rafał Warecki

Volkswagen Scirocco III generacji to sprzedażowy hit koncernu VW AG w segmencie kompaktowych samochodów sportowych, których nie brakuje na polskich ulicach. Rzadkością jednak są projekty ich modyfikacji przygotowywane przy współpracy ze światowymi tunerami.

Obraz

Jeden z naszych Czytelników nadesłał nam zdjęcia wersji 2.0 TSI, która przeszła szereg gruntownych zmian. Twórcami tych zmian są niemieckie firmy MTM oraz Rieger.

Według źródeł pakiet aerodynamiczno-stylistyczny, jaki zastosowano w projekcie Blue Love, pochodzi z Eggenfelden. W jego skład wchodzą: przedni zderzak, boczne listwy progowe oraz modularna nakładka na tylny zderzak ze zintegrowanym dyfuzorem. Zmiany objęły także koła. W nadkolach pojawiły się dziewiętnastocalowe obręcze DOTZ Hanzo z ogumieniem Vredestein Ultrac Sessanta  (235/35 R19).

Obraz

We wnętrzu ograniczono się do dwóch skromnych zabiegów. Na desce rozdzielczej pojawił się komplet zegarów Auto Meter odpowiedzialnych za wskazania temperatury oleju, spalin oraz ciśnienia doładowania. Wybrane wstawki elementów wnętrza oklejono także folią imitującą włókna węglowe.

Najwięcej ciekawych zmian dotyczy jednak mechaniki pojazdu. W miejscu seryjnego zespołu sprężysto-tłumiącego znalazły się elementy zawieszenia coilover KW V2, a układ wydechowy doczekał się nowego, trzycalowego tłumika końcowego z końcówkami Buzzer.

Obraz

Za jednostkę napędową odpowiedzialność wzięło MTM. Popularny wśród użytkowników Scirocco motor R4 TSI o pojemności 1984 cm³ generujący moc 210 KM i 280 Nm momentu obrotowego przeszedł przez Stage 1. Po zabiegach polegających na wymianie systemu sterowania zapłonem i wtryskiem (Motronic) omawiane Scirocco generowało już 270 KM i 370 Nm. Czas sprintu 0-100 skrócił się z 7,2 sekundy do poniżej 6,5 sekundy.

Obraz

Krzysztof, dzięki za zdjęcia!

PS odwiedzajcie nas na Facebooku, znajdziecie tam zdjęcia innych samochodów nadesłanych przez Czytelników!

Źródło: Moto WPMTM

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy