Volkswagen przeniesie produkcję silników Diesla z całej Europy do Polski

W branży motoryzacyjnej trwa obecnie niemała rewolucja. Auta elektryczne zyskują popularność, wypierając tym samym z rynku silniki Diesla. Volkswagen planuje w związku z tym przenieść całą produkcję tych jednostek do polskiej fabryki.

Diesel jeszcze nie umiera - przynajmniej w PolsceDiesel jeszcze nie umiera - przynajmniej w Polsce
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe marki Volkswagen

Fabryka Volkswagen Motor Polska w Polkowicach od ponad 20 lat zajmuje się produkcją silników Diesla. W rozmowie z WP Technologie rzecznik prasowy VW MP Joanna Zdulska-Denko poinformowała, że w związku ze zmieniającym się zapotrzebowaniem na rynku, w fabrykach Volkswagena w całej Europie zajdą spore zmiany.

Diesel od Volkswagena wyłącznie z Polski

  • Przejście od technologii silników spalinowych w kierunku napędów elektrycznych jest nieuniknione. W celu zabezpieczenia zatrudnienia w najbliższym czasie cała produkcja 4-cylindrowych silników Diesla zostanie przeniesiona z zakładów Volkswagena w Europie do Polkowic - informuje Joanna Zdulska-Denko.

Firma przyznaje, że będzie to jedno z działań, które ma zapobiec redukcji etatów w Volkswagen Motor Polska. Pracownicy polkowickiej fabryki obawiają się zwolnień związanych z automatyzacją i zmianą profilu produkcji. Wiemy już, że polska fabryka silników Volkswagena w najbliższym czasie nie zostanie przestawiona na produkcję silników elektrycznych, które w porównaniu do spalinowych wymagają znacznie mniejszych nakładów pracy.

Ich linie produkcyjne mogą być zautomatyzowane w znacznie większym stopniu niż ma to miejsce w przypadku silników spalinowych. W związku z tym fabryki, które będą przezbrajane z produkcji silników wysokoprężnych na elektryczne, czekać będą duże zmiany. W Polsce prawdopodobnie nie nadejdą one zbyt szybko.

Fabryka Volkswagen Motor Polska produkuje około 700 tysięcy silników Diesla rocznie. Daje to mniej więcej 2500 jednostek na dzień roboczy. Jest to jeden z największych pracodawców w regionie, zatrudniający około 1300 osób, oraz największy producent silników spalinowych w Polsce.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją
Porsche 911 T na Silesia Ringu - dobrze, że takie auta istnieją
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż