Volkswagen planuje odświeżenie Passata. Z konfiguratora zniknęła już hybryda

Niedawno zauważyłem, że z konfiguratorów Volkswagena zniknęły dwa modele — Golf GTE oraz Passat GTE. Zapytałem przedstawicieli marki dlaczego tak się stało. Volkswagen po prostu nie nadąża z produkcją aut i szykuje się do nowego modelu.

Passat GTE to hybryda typu plug-in.Passat GTE to hybryda typu plug-in.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Vollkswagen
Michał Zieliński

Można by spekulować, że hybrydy plug-in od Volkswagena nie są specjalnie popularne. Według danych instytutu Samara, w Polsce w 2017 roku zarejestrowano zaledwie 19 egzemplarzy golfów i passatów GTE. Tymczasem za granicą modele muszą cieszyć się sporym zainteresowaniem, bo cały "nakład" aut na rok 2018 został już wyprzedany. Producent nie przyjmuje też zamówień na kolejne egzemplarze, bo w blokach startowych czekają już nowe modele.

Passat po liftingu w marcu 2019 roku, nowy Golf ósmej generacji kilka miesięcy później - tak obecnie wyglądają plany Volkswagena na zmiany w portfolio. Premiera nowego kompaktu z Wolfsburga nie jest zaskoczeniem (Volkswagen już wcześniej ogłaszał, kiedy możemy się go spodziewać), z kolei o odświeżeniu Passata krążyły plotki, ale mówiono, że samochód zobaczymy już latem 2018 roku. Teraz wygląda na to, że premiera odbędzie się podczas targów w Genewie.

Według magazynu "Auto Bild", samochód stylistycznie ma pójść w kierunku Arteona. W ofercie pojawi się nowy, bazowy silnik. Ma być to znana z Golfa jednostka 1,5 TSI o mocy 130 lub 150 KM, z kolei miejsce 1,8 TSI zajmie większy, 2-litrowy motor o mocy 190 KM. Mówi się też o miękkiej hybrydzie do diesla TDI.

Zukunftsaussicht: VW Passat (2018) - Facelift für den B8 / Erste Details

Dla przypomnienia, obecna, ósma generacja Passata zadebiutowała w lipcu 2014 roku, a niewiele później zdobyła tytuł Europejskiego Samochodu Roku w 2015 roku. Obecnie cennik otwiera wersja City z 1,4-litrowym silnikiem TSI o mocy 125 KM. Cena takiego auta to 79 990 zł.

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.