Volkswagen ogłosił wyniki za trzeci kwartał. Są powody do drastycznych cięć

Podczas konferencji zorganizowanej 30 października dyrektor finansowy Arno Antlitz podzielił się niepokojącymi wieściami.

Produkcja elektrycznego Volkswagena ID.5Produkcja elektrycznego Volkswagena ID.5
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

O tym, że Volkswagen boryka się z kłopotami finansowymi, wiadomo nie od dziś. Dotychczas jednak władze koncernu stroniły od radykalnych wypowiedzi dotyczących przyszłości. Teraz się to zmieniło - dyrektor finansowy, Arno Artlitz mówi wprost o pilnej potrzebie cięcia kosztów.

Wyniki przedstawione podczas konferencji 30 października nie napawają optymizmem. Według oficjalnych danych za trzeci kwartał 2024 roku zysk operacyjny Volkswagena spadł o 42 proc. do 2,86 mld euro, przy przychodach w wysokości 78,5 mld euro. Marża operacyjna spadła natomiast do 3,6 proc.

Powodem spadków są nie tylko słabsze wyniki sprzedażowe, ale i rosnące koszty płacowe, operacyjne i inwestycyjne. Przedstawiciele Volkswagena stwierdzili, że wyniki potwierdzają potrzebę drastycznych cięć w Niemczech, gdzie liderzy związkowi sprzeciwiają się potencjalnemu zamknięciu trzech fabryk i obniżeniu pensji o 10 proc.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera wideo: nowy Volkswagen ID.7 Tourer.

"To podkreśla pilną potrzebę znacznych obniżek kosztów i zwiększenia efektywności" - stwierdził Antlitz, dodając, że spółka wydała aż 4,9 mld euro na inwestycje w elektromobilność, co obniżyło zyski. Stwierdził też, że jest przekonany o możliwym porozumieniu z pracownikami, ale nie może wykluczyć strajków.

Niestety przy obecnej koniunkturze cięcia wydają się jedyną drogą do względnej stabilizacji. Na wzrost sprzedaży nie bowiem co liczyć. Zgodnie z prognozami, w 2024 roku koncern Volkswagena sprzeda globalnie około 9 mln aut - o ćwierć miliona mniej niż w roku 2023.

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić