Volkswagen odświeżył Atlasa. Duży silnik zniknął z oferty

Atlas to duży SUV Volkswagena oferowany za Oceanem. Auto przeszło właśnie solidny lifting wizualny i wyposażeniowy. Szkoda tylko, że przy okazji pożegnano jednostkę VR6.

Volkswagen AtlasVolkswagen Atlas
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Aleksander Ruciński

Od teraz największym silnikiem w gamie Atlasa będzie czterocylindrowa dwulitrówka z doładowaniem. Cóż, wygląda na to, że downsizing dotarł także za Ocean. 3,6-litrowego VR6 oczywiście szkoda, lecz warto zaznaczyć, że mniejsze TSI raczej nie daje powodów do narzekań.

Generuje bowiem 271 KM mocy i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wystarczająco, by ciągnąć przyczepę o masie do 2,2 tony. Warto zwrócić uwagę, że Atlas po liftingu to całkiem elegancki holownik, który przykuwa wzrok szczególnie w odmianie Cross Sport ze ściętym tyłem.

Obie wersje nadwoziowe zyskały też nowy przód z przeprojektowanymi reflektorami LED, szeroką listwę świetlną z tyłu czy agresywniejszy pakiet aerodynamiczny zarezerwowany dla wersji R-Line. Felgi o ciekawych wzorach mogą mieć do 21 cali średnicy, a kolorystyka nadwozia raczej nie rozczaruje.

Volkswagen Atlas (2023)
Volkswagen Atlas (2023) © Materiały prasowe | Volkswagen

Sporo zmieniło się również w kabinie, gdzie 10,3-calowy ekran ustąpił miejsca większemu, 12 calowemu. Są także cyfrowe zegary, nowe systemy wsparcia kierowcy czy wyświetlacz head-up.

Odświeżony Atlas będzie rywalizował m.in. z Toyotą Highlander. Szkoda tylko, że w przeciwieństwie do niej, nie jest oferowany w Europie.

  • Volkswagen Atlas 2023
  • Volkswagen Atlas 2023
  • Volkswagen Atlas 2023
  • Volkswagen Atlas 2023
  • Volkswagen Atlas 2023
  • Volkswagen Atlas 2023
  • Volkswagen Atlas 2023
  • Volkswagen Atlas 2023
  • Volkswagen Atlas (2023)
  • Volkswagen Atlas
  • Volkswagen Atlas 2023
  • Volkswagen Atlas 2023
[1/12] Volkswagen Atlas 2023 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Volkswagen

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej