Volkswagen obniża cenę najmniejszego elektryka. Nadal jest drogi

Oferowany od 2013 roku elektryczny Volkswagen e-up! stał się tańszy o kilkanaście tys. zł, lecz nie oznacza to, że mówimy o okazji. Jego cena nadal przekracza psychologiczną barierę 100 tys. zł. Obniżki nie są dziełem przypadku.

Elektryczne Volkswageny można poznać po charakterystycznych światłach do jazdy dziennejElektryczne Volkswageny można poznać po charakterystycznych światłach do jazdy dziennej
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Mały elektryczny e-up! kosztuje teraz 101 790 zł, co jest obniżką aż o 15 400 zł. Ma moc 82 KM, ale jak to w autach z silnikami elektrycznymi, moment obrotowy dostępny jest od razu, przez co e-up! sprawia wrażenie niezwykle zrywnego. Do 60 km/h przyspiesza w 4,9 s, a na zatłoczonych ulicach miast ciężko o rozwinięcie wyższej prędkości. Zasięg w cyklu mieszanym określony jest na 134 km. Dla porównania elektryczny e-Golf kosztuje 165 690 zł i według pomiarów WLTP ma 230 km zasięgu.

Tak znacząca obniżka wydaje się interesująca, lecz była do przewidzenia. Pod koniec 2018 roku ceny modelu e-up! spadły o 4 tys. euro w Niemczech, z kolei na Wyspach Brytyjskich Volkswagen zmodyfikował cennik, przez co najmniejszym niemieckim elektrykiem można było wyjechać za 6 tys. funtów mniej. Skąd taka polityka cenowa?

Volkswagen e-up!
Volkswagen e-up! © mat. prasowe

Przede wszystkim w 2019 roku można spodziewać się premiery elektrycznej Skody e-Citigo, czyli bliźniaczej konstrukcji, która z racji rozwoju technologii będzie mogła pochwalić się większym zasięgiem niż e-up!. Ponadto, stoisko Volkswagena na salonie samochodowym w Genewie ma być zdominowane przez nową, elektryczną rodzinę I.D. Nie można też zapomnieć, że podczas salonu samochodowego w Los Angeles pod koniec 2018 roku pojawiła się informacja, że Volkswagen chce wypuścić na rynek kolejną generację modelu e-up!, która – co chyba oczywiste – przejedzie na jednym ładowaniu większy dystans.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/7] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Wywiad: VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
Wywiad: VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy