Volkswagen Nivus to nowy crossover dla Brazylii, który może też trafić do Europy

Południowoamerykański oddział Volkswagena właśnie pochwalił się nowym, sportowo wystylizowanym crossoveren. To zapowiadany od dawna Nivus, który w nieco zmienionej formie ma szanse zawitać także do europejskich salonów.

Nivus bazuje na tej samej płycie podłogowej co Polo i T-Cross.Nivus bazuje na tej samej płycie podłogowej co Polo i T-Cross.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Po co Volkswagenowi kolejny crossover? Cóż, takie auta sprzedają się świetnie, niezależnie od tego, o jakim rynku mówimy. Dotyczy to również Brazylii, gdzie - poza budżetowymi pojazdami - jest również popyt na lepiej wyposażone i ciekawie wyglądające crossovery. Decyzja niemieckiego koncernu nie powinna dziwić, tym bardziej że platformę Nivusa można przecież wykorzystać tak, by w przyszłości zarabiać na niej także poza Brazylią.

Trzeba przyznać, że auto prezentuje się nieźle. Nadwozie nawiązuje do modnego ostatnio nurtu crossoverów ze ściętym tyłem, szumnie określanych przez producentów mianem coupe. Mimo to trudno nie dostrzec bliskiego pokrewieństwa z Polo i trudno się temu dziwić, gdyż Nivus bazuje na tej samej platformie MQB-A0.

Oznacza to 2566 mm rozstawu osi i 4266 mm długości - Nivus nie jest więc przesadnie dużym samochodem. Nikogo zapewne nie zdziwi fakt, że wnętrze też wygląda jak "żywcem" przeszczepione z Polo. Wyposażenie, szczególnie jak na rynek brazylijski, nie daje powodów do narzekań.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Chętni dostaną nie tylko duży ekran multimediów, ale i cyfrowe zegary, system audio Beats, reflektory LED, tempomat, klimatyzację czy pakiet systemów wsparcia kierowcy. Rozczarowuje za to gama silników - Brazylijczycy nie będą mieli zbyt wielkiego wyboru.

W cenniku pojawi się tylko jedna pozycja - doładowane, trzycylindrowe 1.0 o mocy nie 110, ale 128 KM. Co ważne, silnik ten będzie standardowo sprzężony z 6-stopniowym automatem DSG. Już dziś wiadomo jednak, że Volkswagen nie wyklucza oferowania tego modelu na innych rynkach, gdzie gama silników może być bardziej rozbudowana.

Czy Nivus zawita także do Europy? To bardzo możliwe, ale jeśli wierzyć wcześniejszym deklaracjom Volkswagena, raczej nie wcześniej niż za około 2 lata. Na razie jest więc jeszcze zbyt wcześnie, by mówić o szczegółach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/19] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa