Volkswagen zacieśnia współpracę z Microsoftem. Będą rozwijać samochody autonomiczne

Volkswagen nie jest mistrzem od oprogramowania, a problemy z wdrożeniem ID.3 w terminie czy skomplikowane multimedia niektórych modeli koncernu są tego najlepszym dowodem. Decyzja o połączeniu sił z Microsoftem wydaje się więc zrozumiała i słuszna. Amerykanie wesprą głównie rozwój jazdy autonomicznej.

Porozumienie zawarte kilka lat temu przybiera na sile.Porozumienie zawarte kilka lat temu przybiera na sile.
Źródło zdjęć: © fot. gettyimages
Aleksander Ruciński

Elektromobilność i autonomiczna jazda to tematy, które zaprzątają głowy większości inżynierów mających wpływ na współczesną motoryzację. Siła z jaką kolejne koncerny angażują się w rozwój tych technologii każe sądzić, że nie ma od nich odwrotu. Volkswagen w ostatnich latach zaliczył ogromny postęp w kwestii aut elektrycznych. Wciąż jednak ma sporo do zrobienia w temacie jazdy autonomicznej, stąd współpraca z amerykańskim gigantem od oprogramowania - firmą Microsoft.

Koncerny założyły nową spółkę o nazwie Car.Software Company, której zadaniem będzie rozwój oprogramowania przydatnego w systemach autonomicznej jazdy oraz systemach wsparcia kierowcy. To kolejny etap porozumienia, które wystartowało w 2018 roku. Od tego czasu Microsoft jest główym dostawcą rozwiązań chmurowych i usług cyfrowych dla niemieckiego koncernu.

Tak wygląda struktura współpracy obu koncernów.
Tak wygląda struktura współpracy obu koncernów. © mat. prasowe / volkswagen

Teraz dołącza do tego wspólny projekt, który naturalnie obejmie nie tylko pojazdy Volkswagena, ale i inne marki wchodzące w skład koncernu. Wysiłek Microsoftu będą mogli więc docenić także posiadacze skód, seatów czy audi. Pierwsze efekty współpracy mają być zauważalne już w 2022 roku.

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik