Volkswagen (jeszcze) nie żegna spalinówek. Właśnie pokazał nowy silnik 1.5 TSI evo2

Volkswagen jest jednym z producentów, którzy najmocniej inwestują w elektryfikację. Nie oznacza to jednak – przynajmniej na razie – całkowitego zaprzestania rozwoju silników spalinowych. Przykładem jest benzynowy 1.5 TSI evo2.

Volkswagen T-ROC będzie pierwszym modelem, który dostanie nowy silnikVolkswagen T-ROC będzie pierwszym modelem, który dostanie nowy silnik
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volkswagen
Aleksander Ruciński

Jak sama nazwa wskazuje, 1.5 TSI evo2 jest ewolucją oferowanego dotychczas, bardzo popularnego silnika, który znalazł szerokie zastosowanie w wielu modelach koncernu. Z nową odsłoną będzie podobnie – w pierwszej kolejności trafi pod maskę Volkswagena T-Roc'a.

Czterocylindrówka 1.5 TSI to sprawdzona konstrukcja, która w wydaniu evo2 została udoskonalona o rozwiązania z zakresu wydajności i ekologii. Dzięki wprowadzonym poprawkom powinna charakteryzować się mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo oraz lepszymi wynikami emisji spalin.

To możliwe m.in. dzięki zastosowaniu trójdrożnego katalizatora i filtra cząstek stałych zintegrowanych w jednym module. Takie rozwiązanie nie tylko owocuje niższymi zanieczyszczeniami, ale i pozwala producentowi w większym stopniu uniezależnić się od dostawców rzadkich metali.

Volkswagen 1.5 TSI evo2
Volkswagen 1.5 TSI evo2 © mat. prasowe / VW

150-konny motor nadal będzie współpracował z systemem dezaktywacji cylindrów, który teraz zmienił nazwę z Active Cylinder Management na ACTplus. Ma działać szybciej, częściej i bardziej płynnie, faworyzując wykorzystanie pierwszego i czwartego cylindra w zakresie niskich i średnich obrotów.

Jednostka pozwoli Volkswagenowi spełnić najbardziej rygorystyczne normy emisji dla silników spalinowych. Będzie też łączona z napędem elektrycznym, zasilając przyszłe hybrydy plug-in. Zgodnie z zapowiedziami, łączna moc takiego zestawu wyniesie nawet 272 KM. Pierwsze przykłady zadebiutują już w 2023 roku.

Niemcy przypominają, że prace rozwojowe nad silnikami spalinowymi mają na celu przystosowanie ich do normy Euro 7. W żaden sposób jednak nie wpływają na plany związane z elektromobilnością. Producent liczy, że do końca dekady samochody zasilane prądem będą stanowić aż 70 proc. sprzedaży.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach