Volkswagen Group zostanie podzielony na cztery holdingi

Jak donoszą zagraniczne media, Volkswagen Group ma zostać podzielony na cztery grupy skupiające pokrewne marki. Jak będzie wyglądał podział koncernu skupiającego aż 12 marek motoryzacyjnych?

Obraz
Marcin Łobodziński

Analitycy VAG podobno doszli do wniosku, że koncern rozrósł się do zbyt dużych rozmiarów, co wprowadza pewne ograniczenia w podejmowaniu decyzji i ich realizacji. Obecnie grupa skupia 12 marek, które z jednej strony są niezależne, ale z drugiej, decyzje przechodzą przez centralę i żadna z marek nie może opracować własnej strategii produktowej. To powoduje, że poszczególne marki nie mogą dostatecznie szybko reagować na trendy rynkowe, a cała grupa pogrąża się w zbyt wysokich kosztach produkcji przy stosunkowo niskiej marży. Magazyn Forbes porównał Volkswagena z Toyotą i zauważył, że japoński gigant zatrudnia znacznie mniej ludzi, a marżę ma zdecydowanie wyższą.

W związku z powyższym, VW Group ma zostać podzielona na cztery niezależne holdingi, które będą skupiały powiązane ze sobą marki, oferujące produkty dla poszczególnych grup klientów. Każdy holding będzie mógł prowadzić własną, niezależną strategię produktową, a ich szefowie będą członkami czteroosobowej rady szefów Volkswagen Group. Nie byłoby zatem globalnego dyrektora sprzedaży, którym obecnie jest Christoph Klingler. Według magazynu "Handelsblatt" oraz Agencji Reutera, podział wyglądałby następująco:

  • Marki popularne: Volkswagen, Skoda i Seat. Osoba zarządzająca: Herbert Diess (były menedżer BMW)
  • Marki premium: Audi, Lamborghini i Ducati. Osoba zarządzająca: Rupert Stadler (szef Audi)
  • Marki sportowe: Porsche, Bugatti i Bentley. Osoba zarządzająca: Matthias Müller (szef Porsche)
  • Samochody użytkowe: Volkswagen Commercial Vehicles, MAN i Scania. Osoba zarządzająca: Andreas Renschler (były szef działu ciężarówek Daimler AG)

Potęga zbudowana przez Ferdinanda Piëcha pod jego nieobecność zaczyna się dzielić. Czy wyjdzie to na dobre wielkiemu koncernowi? Może być problem ze zdobyciem pozycji numer 1 na światowym rynku samochodowym. Głównym założeniem strategii VAG pod wodzą Piëcha i Winterkorna było uczynienie z Volkswagena do 2018 roku światowego ekonomicznego lidera tej branży. Koncern zmierzał pewnie ku temu celowi, ale podział na grupy może w różny sposób zaważyć na wynikach sprzedaży.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów