Volkswagen Golf 8 Variant wyceniony. Praktyczność nie jest tania

Po hatchbacku przyszedł czas na kombi. Ósma generacja Golfa w praktycznym wydaniu Variant właśnie wjechała do polskich salonów. Oferta jest nieco bardziej ograniczona niż w przypadku standardowej odmiany, a ceny dość wysokie. Za najtańsze wydanie zapłacimy ponad 100 tys. zł.

Golf jeszcze nigdy nie był tak pojemny (i tak drogi).Golf jeszcze nigdy nie był tak pojemny (i tak drogi).
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowy Volkswagen Golf Variant to naprawdę duży samochód. Nadwozie mierzy 4633 mm długości, a rozstaw osi wynosi 2686 mm. To odpowiednio o 35 cm oraz 6,7 cm więcej niż w przypadku hatchbacka. Owocuje to zauważalnie większą przestrzenią na nogi w tylnym rzędzie foteli oraz oczywiście imponującą pojemnością bagażnika - 611 litrów.

Wszystko to musi swoje kosztować, więc nie należy się dziwić, że za Varianta zapłacimy zauważalnie więcej niż w przypadku hatchbacka. Mimo to dla wielu klientów cena startująca z pułapu ponad 100 tys. zł może być niemiłym zaskoczeniem. Podobnie jak niezbyt rozbudowana gama wersji wyposażenia czy paleta silników ograniczona do 1-litrowego benzyniaka oraz diesla 2.0 TDI oferowanego w dwóch wariantach mocy.

Nowy Volkswagen Golf Variant - ceny minimalne wersji silnikowych:

Silniki benzynowe:

  • 1.0 TSI 110 KM DSG7 - od 102 790 zł

Silniki Diesla:

  • 2.0 TDI 115 KM M6 - od 108 390 zł
  • 2.0 TDI 150 KM DSG7 - od 134 790 zł

Jak widać, już podstawowe wydanie jest parowane z przekładnią automatyczną, co częściowo usprawiedliwia wysoką cenę. Chętni na skrzynię manualną muszą natomiast wybrać 115-konnego diesla. Oferta nie jest przesadnie rozbudowana. Podobnie wygląda kwestia wersji wyposażenia.

Life i Style to dwa wydania, na które mogą zdecydować się klienci kupujący Golfa w wersji Variant. Biorąc pod uwagę, że już podstawowa odmiana oferuje przyzwoite wyposażenie, można zakładać, że to właśnie ona będzie cieszyć się większym wzięciem.

Nowy Volkswagen Golf Variant - wyposażenie

  • Life - od 102 790 zł - m.in. automatyczna klimatyzacja 1-strefowa, cyfrowy zestaw wskaźników, reflektory LED Basic, aktywny tempomat ACC, system Lane Assist oraz multimedia z Apple CarPlay i Android Auto, 16-calowe felgi aluminiowe,
  • Style - od 118 590 zł - dodatkowo m.in. klimatyzacja 3-strefowa, 17-calowe felgi aluminiowe, fotele sportowe, nawigacja satelitarna z 10-calowym wyświetlaczem, reflektory LED Plus, ambientowe oświetlenie wnętrza

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.