Volkswagen Golf R z lepszymi hamulcami i tytanowym wydechem

Model R to najmocniejszy seryjny Volkswagen w historii. Samochód ten teraz posiada w opcji pakiet Performace, który jeszcze poprawia osiągi i wrażenia z jazdy kompaktową rakietą na kołach.

Volkswagen Golf RVolkswagen Golf R
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Szymon Jasina

Volkswagen Golf R w swojej najnowszej odsłonie (również w wersji Variant, czyli kombi) napędzany jest 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 310 KM. Samochód ten to najszybsza seryjna wersja kompaktowego klasyka niemieckiej marki. Teraz odmiana R może być jeszcze lepsza.

Do obu wersji nadwoziowych można dokupić pakiet Performance, który zawiera jeszcze wyczynowe tarcze hamulcowe. Dzięki nim układ hamulcowy waży o 2 kilogramy mniej niż seryjny, co ma wpływ również na redukcję mas nieresorowanych. Tarcze przednich hamulców składają się z dwóch elementów i są pływające. Centralną część tarczy wykonano z aluminium, natomiast pierścień cierny (w wypadku klasycznych hamulców – tarczę) – jako odlew staliwny, który z częścią centralną jest połączony za pomocą śrub. Dzięki takiej konstrukcji pierścień cierny po rozgrzaniu może rozszerzać się promieniowo. Inną zaletą takiego układu hamulcowego jest możliwość bardzo precyzyjnego dawkowania siły hamowania. Specjalne klocki hamulcowe z przodu zapewniają doskonałe wyczucie hamulców po ich rozgrzaniu. Z zewnątrz zestaw ten można rozpoznać po srebrnej tabliczce z literą R na zaciskach hamulcowych.

Oprócz tego pakiet Performance obejmuje przystosowane do jazdy opony typu semi slick, czyli z niewielkim bieżnikiem.

Drugim dodatkiem, już oferowanym jedynie w Volkswagenie Golfie R hatchback, jest tytanowy układ wydechowy przygotowany przez słynną słoweńską firmę Akrapovič. Zastosowanie tego materiału pozwoliło zmniejszyć masę elementu o 7 kg. Oprócz tego nowy wydech zapewnia zmienione brzmienie Golfa R, które przy sportowym trybie jazdy przypominać ma dźwięk samochodu wyczynowego.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są