Volkswagen chce zmniejszyć liczbę pracowników o 20 proc. w ramach cięcia kosztów

Ostatnie miesiące nie są najłatwiejsze dla niemieckiego koncernu. Firma szuka więc oszczędności wszędzie, gdzie to możliwe. Niestety wygląda na to, że decyzje bezpośrednio dotkną pracowników.

The logo of Volkswagen AG (VW) on a building in the automaker's headquarters and auto plant complex in Wolfsburg, Germany, on Tuesday, Feb. 28, 2023. Volkswagen wants to remain a strong player in Europe and China, but in the face of growing geopolitical tensions and an increasingly complex regulatory environment, the German carmaker is looking beyond the US for markets with growth potential. Photographer: Krisztian Bocsi/Bloomberg via Getty ImagesZdjęcie ilustracyjne, Krisztian Bocsi/Bloomberg via Getty Images
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Aleksander Ruciński

O coraz trudniejszej sytuacji Volkswagena informuje sewis "Automotive News Europe" powołujący się na wewnętrzne komunikaty rozesłane do pracowników koncernu.

Wynika z nich, że jeszcze przed 2026 rokiem Niemcy chcą zaoszczędzić 10 mld euro, dzięki cięciu kosztów. Wszystko po to, by zwiększyć stopę zwrotu z 3,6 do planowanych 6,5 procenta.

Niestety decyzje uderzą w kadrę pracowniczą. Firma chce ograniczyć swoją siłę roboczą nawet o 20 proc. Głównie w administracji, choć nie wyklucza się podobnych decyzji także w innych działach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"W przyszłości będziemy musieli pracować w wielu obszarach z mniejszą liczbą pracowników. Nie oznacza to jednak więcej pracy dla mniejszej liczby osób, lecz porzucenie starych nawyków i stanowcze "nie" dla braku efektywności" - wyjaśnił szef Volkswagena, Thomas Schäfer podczas środowego spotkania z pracownikami w Wolfsburgu.

Zgodnie z zapowiedziami, ewentualna redukcja zatrudnienia ma przybrać formę zachęt do wcześniejszej emerytury lub przejścia na mniejszy wymiar godzinowy. Na razie jednak nie znamy żadnych konkretów. Te powinny zostać opublikowane jeszcze przed końcem roku.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów