Volkswagen Beetle o mocy 380 KM. Sprint do setki robi wrażenie

Beetle jest jednym z najważniejszych modeli w historii motoryzacji. Choć Volkswagen zdecydował się zakończyć sagę Garbusa, auto wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem firm tuningowych. Jeden z ostatnich projektów robi wrażenie wzmocnionym napędem ukrytym w niemal seryjnym nadwoziu.

Wygląd Beetle'a nie zdradza mocy, jaka drzemie pod maską.Wygląd Beetle'a nie zdradza mocy, jaka drzemie pod maską.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Auto jest dziełem niemieckiej firmy tuningowej B&B, która zdecydowała się znacząco poprawić napęd i mechanikę Beetle'a. Nie od dziś wiadomo, że w dwulitrowym silniku TSI drzemie spory potencjał. W tym wypadku udało się z niego wycisnąć 380 KM. To dużo więcej niż w seryjnym Beetle Cabrio, który może poszczycić się mocą 220 KM.

Taki wynik osiągnięto dzięki modyfikacjom układu dolotowego, wydechu i zastosowaniu większej turbosprężarki. Oczywiście nie obyło się też bez chiptuningu. Teraz auto przyspiesza w imponującym czasie 5,2 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 250 km/h. Całkiem nieźle jak na małego Garbusa bez dachu, który w dodatku wygląda jak zupełnie seryjny egzemplarz.

B&B stworzyło ciekawego sleepera, który może zaskoczyć wielu kierowców mocniejszych, typowo sportowych pojazdów. Jak przystało na profesjonalistów, nie ograniczono się tu wyłącznie do napędu. Klienci mogą zdecydować się także na gwintowane zawieszenie KW oraz zestaw bardziej wydajnych hamulców ukrytych za opcjonalnymi, 20-calowymi felgami.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Każdy z zastosowanych tu elementów można nabyć indywidualnie lub w pakiecie. Za 380-konny napęd, gwintowane zawieszenie, nowe hamulce i koła trzeba zapłacić około 21 tysięcy euro. To całkiem sporo pieniędzy, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Beetle Cabrio, gdy był jeszcze dostępny w salonach, kosztował niewiele więcej.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach