Dodge Viper - oddam w dobre ręce!

Jak wiecie, legendarny, choć bardzo młody Viper jest już historią. I jedną z bardziej głośnych ofiar kryzysu. Teraz Chrysler szuka odpowiedniej firmy, która jest skłonna kupić prawa do tego modelu.

Obraz
Michal Grygier

Jakiś czas temu, szef Chryslera, Bob Nardelli, potwierdził, że prawa do produkcji Vipera spotkały się z ogromnym zainteresowaniem najróżniejszych firm. Zarówno amerykańskich, jak i tych zupełnie nie amerykańskich. Nie padły żadne konkretne nazwy. Wiadomo jednak, że na liście znalazły się dwie, zasłużone amerykańskie firmy tuningowe - Saleen i Roush.

Jak wiecie, legendarny, choć bardzo młody Viper jest już historią. I jedną z bardziej głośnych ofiar kryzysu. Teraz Chrysler szuka odpowiedniej firmy, która jest skłonna kupić prawa do tego modelu.

Jakiś czas temu, szef Chryslera, Bob Nardelli, potwierdził, że prawa do produkcji Vipera spotkały się z ogromnym zainteresowaniem najróżniejszych firm. Zarówno amerykańskich, jak i tych zupełnie nie amerykańskich. Nie padły żadne konkretne nazwy. Wiadomo jednak, że na liście znalazły się dwie, zasłużone amerykańskie firmy tuningowe - Saleen i Roush.

Obydwie firmy są w stanie pomieścić u siebie całą linię produkcyjną, mają odpowiednie zaplecze techniczne i merytoryczne.

Obraz

Obecnie wiadomo już, że do Chryslera wpłynęły trzy konkretne oferty kupna praw do wytwarzania Dodge'a Vipera, nadal jednak amerykański koncern milczy, kim są potencjalni kontrahenci. Bob Nardelli zapewnia jednak, że koncern nie chce zawieźć fanów i ludzi związanych z jadowitym Dodge'em, dlatego priorytetem koncernu będzie oddanie produkcji auta w najbardziej odpowiednie ręce. Brawo, brawo!

Można się tylko domyślać, iż dwie z trzech firm, które złożyły swoje propozycje handlowe, to Sallen i Roush. Trzecim kontrahentem może być firma pochodząca z Indii, Chin lub Rosji. Jak tłumaczy Dave Cole, analityk rynku motoryzacyjnego, kupno Vipera od koncernu Chrysler nie będzie drogim zabiegiem.

Czy Viper zostanie sprzedany? W jaki ręce trafi? Czy jeszcze kiedyś ukąsi? I czy 17-letnia historia jadowitego sportowego auta nie zakończy się tragedią? O tym dowiecie się w następnym odcinku "Mody na Węże"...

Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są