Valentino Rossi - stateczny Pan po 30-tce

8 - krotny motocyklowy Mistrz Świata obchodził niedawno swoje 30 urodziny. Czy fenomen Valentino Rossi będzie trwał nadal? Czy też może nieobliczalny Doktor zacznie się wreszcie starzeć? Oby nie! Przynajmniej jeszcze nie w tym sezonie...

vr123vr123
Piotr Motyka

8 - krotny motocyklowy Mistrz Świata obchodził niedawno swoje 30 urodziny. Czy fenomen Valentino Rossi będzie trwał nadal? Czy też może nieobliczalny Doktor zacznie się wreszcie starzeć? Oby nie! Przynajmniej jeszcze nie w tym sezonie...

p20090216140644203
p20090216140644203

Vale dołączył do mało licznej grupy zawodników w wieku lat 30 i więcej (jest ich aż trzech w całym MotoGP). Słynący z nieprzewidywalnych zachowań, zwłaszcza jeśli chodzi o wyrażanie wdzięczności swoim fanom, zawodnik w tym sezonie pozostaje w stajni Yamahy (6 rok). Lada dzień rozpoczyna testy nowego motocykla na torze Losail w Katarze.

Jak wyglądały początki jego motocyklowej kariery?

„The Doctor” urodził się 16-tego lutego 1979 roku w Urbino, we Włoszech. Jazdę na motocyklach rozpoczął już we wczesnym dzieciństwie, zapewne dzięki swemu ojcu, Graziano (były zwycięzca wyścigów Grand Prix). Tak jak większość zawodników pierwsze szlify zaliczał na torach kartingowych, potem w Minimoto, a następnie w serii lokalnych wyścigów (rok 1992). W 1993 roku zajął 3 miejsce w 125cc Italian Sports Production Championship, a w kolejnym sezonie (1994) zdobył swoje pierwsze Mistrzostwo tej kategorii. Rok później został Mistrzem serii 125cc Italian Championship.

W Mistrzostwach Świata Rosii pojawił się w 1996 roku i w swoim dziesiątym wyścigu (Austria) od razu zajął miejsce na podium. Podobnie w kolejnym wyścigu (Brno - 1 miejsce), aż weszło mu to w nawyk i stało się czymś zupełnie naturalnym. Kolejnym etapem była współpraca z Teamem Aprilla i 2 tytuły mistrzowskie - 125 ccm i 250 ccm. Nowe milenium rozpoczął z Hondą w klasie 500 ccm zdobywając tytuł wicemistrza. W roku 2001 został Mistrzem Świata w klasie 500 ccm. Kolejne lata z teamem Hondy przyniosły kolejne tytuły, aż do niespodziewanej zmiany w 2004 roku. Dla obserwatorów MotoGP i fanów jego przejście do Yamahy było dużym zaskoczeniem. Ale wątpliwości zniknęły gdy wygrał swój debiutancki wyścig... i w zasadzie większość kolejnych:) Pomimo kilku gorszych sezonów - 2006 i 2007 nie wypadł z gry i w wielkim stylu został w 2008 r, po raz kolejny, Mistrzem Świata MotoGP.

Valentino Rossi to niezwykle barwna postać i doskonały zawodnik. Więcej informacji o "Doktorze" znajdziecie tutaj.

Obraz
Obraz
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut