Używana Mazda 6 (GG/GY) w pigułce. Uważaj, bo to może być zły wybór

Mazda 6 pierwszej generacji przysporzyła wielu użytkownikom sporo kłopotów. Samochód miał awaryjny silnik diesla i ogromne problemy z korozją. Ma swoje zalety, ale jej zakup jest nienajlepszym pomysłem.

Mazda 6 Wagon GYMazda 6 Wagon GY
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Mazda
Marcin Łobodziński

Roczniki: 2002-2007 (lifting 2005)

Ceny rynkowe: 4000 – 21 000 zł

Awaryjność: wysoka

Koszty eksploatacji: przeciętne

Wersje nadwoziowe: liftback, sedan, kombi

Pojemność bagażnika: liftback 490 l, sedan 500 l, kombi 505 l

Popularne silniki benzynowe Mazdy 6 (GG/GY):

  • 1.8 MZR (120 KM)
  • 2.0 MZR (141 i 147 KM)
  • 2.3 MZR (162 i 166 KM)

Popularne silniki Diesla Mazdy 6 (GG/GY):

  • 2.0 MZR-CD (121 KM)
  • 2.0 MZR-CD (136 i 143 KM)

Wersje sportowe: Mazda 6 MPS 2.3 MZR (260 KM)

Mazda 6 GG
Mazda 6 GG © fot. mat. prasowe / Mazda

Mazda 6 pierwszej generacji to duży powiew świeżości w gamie japońskiego producenta. Zastąpiła cenioną Mazdę 626, której nie można było wiele zarzucić poza wybitnie konserwatywnym wyglądem. Szóstka zmieniła to o 180 stopni.

Sportowy i atrakcyjny design przyczynił się do zmiany postrzegania marki Mazda. Samochód nie tylko sprawiał wrażenie dynamicznego, ale taki też był. Do tego porządnie wyglądające wnętrze i aż trzy wersje nadwoziowe do wyboru przyciągnęły klientów.

Mazda 6 GG/GY szybko zasłynęła z niezawodności. Jednak po kilku latach wyszło szydło z worka. Skonstruowane samodzielnie diesle 2.0 MZR-CD okazały się fatalne i wadliwe. Jednym z najpoważniejszych problemów był układ smarowania, który spowodował liczne przypadki zacierania się silnika. Co gorsza, po liftingu zmodyfikowany motor dostał filtr DPF, a to kolejny słaby punkt. Elektronika też nie daje spokoju.

Na szczęście silniki benzynowe MZR okazały się bardzo dobre. Nie sprawiają większych problemów. Ale to tak naprawdę jedyny mocny punkt samochodu.

Karoseria okazała się fatalnie zabezpieczona przed korozją, rdza nie przebierała w środkach i atakowała także podłogę. Niektóre egzemplarze najzwyczajniej zgniły. Warto wspomnieć, że Mazda 6 GG/GY bazuje na podwoziu wspólnym z Fordem Fusion, ale nie ma co liczyć na zamienne części z Mondeo tak jak w przypadku Mazdy 3 BK i Forda Focusa MK 2.

Niestety wielowahaczowa zawieszenie Szóstki też nie jest zaletą. Co prawda samochód prowadzi się rewelacyjnie gdy jest sprawny, ale o tę sprawność trzeba walczyć. Po trzy wahacze na przednie i cztery na każde tylne koło plus niezbyt wysoka trwałość dają się we znaki. Do tego przekładnia kierownicza łapie luzy.

Mazda 6 GG
Mazda 6 GG © fot. mat. prasowe / Mazda

Plusem auta jest przyjemne wnętrze, duża funkcjonalność, ładny wygląd i rewelacyjne właściwości jezdne. Jednak eksploatacyjne jest to po prostu nieudany model, jaki trudno polecić za pieniądze, które można wydać lepiej, na inny samochód.

Typowe usterki Mazdy 6 (GH):

  • korozja nadwozia, podwozia i uszkodzenia lakieru,
  • ryzyko zatarcia silnika 2.0 MZR-CD,
  • problemy z DPF po liftingu,
  • uszkodzenia kół dwumasowych,
  • uszkodzenia wtryskiwaczy,
  • awarie czujników silnika,
  • szybkie zużywanie się zawieszenia i przekładni kierowniczej,

Czego szukać:

Jeżeli decydujesz się na zakup używanej Mazdy 6 GG/GY, poszukaj egzemplarza nie zardzewiałego i z silnikiem benzynowym.

Czego unikać:

Aut z dieslami, zaniedbanych i z dużą korozją. Najlepiej w ogóle unikać tego modelu.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach