Używana Honda Accord VII w pigułce. Elegancki wóz szybko traci na wartości

Jeszcze kilka lat temu Honda Accord VII dobrze trzymała wartość. Obecnie widać, że szybko tanieje, a ceny trzymają szczególnie wersje 2.4. Co jest grane?

Honda Accord VII wersja europejskaHonda Accord VII wersja europejska
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Honda
Marcin Łobodziński

Roczniki: 2002-2008 (lifting 2006)

Ceny rynkowe: 10 000 – 35 000 zł

Awaryjność: niska

Koszty eksploatacji: niskie

Wersje nadwoziowe: sedan, kombi

Pojemność bagażnika: sedan 459 l, kombi 518 l

Popularne silniki benzynowe Hondy Accord VII:

  • 2.0 i-VTEC (155 KM)
  • 2.4 i-VTEC (190 KM)

Popularne silniki Diesla Hondy Accord VII:

  • 2.2 i-CTDi (140 KM)
Niezbyt urodziwa, za to bardzo praktyczna Honda Accord Tourer
Niezbyt urodziwa, za to bardzo praktyczna Honda Accord Tourer © fot. mat. prasowe / Honda

Honda Accord VII, produkowana na Europę w Japonii, zastąpiła starszy model wytwarzany w Wielkiej Brytanii. Wydawało się, że jakość wzrośnie, ale realia pokazały, że jest zupełnie na odwrót.

Honda Accord zyskała dwa elementy ważne dla rynku europejskiego. Nadwozie kombi oraz silnik Diesla. Jedno i drugi zasługuje na uznanie. Kombi o nazwie Tourer może nie zachwyca urodą, ale jest o blisko 10 cm dłuższe od sedana i ma bardzo duży, praktyczny bagażnik.

Pierwszy japoński diesel 2.2 i-CTDi bardzo szybko okazał się najlepszym w swojej klasie. Nie dość, że bardzo dynamiczny dzięki szerokiemu zakresowi obrotów, to jeszcze oszczędny i niezwykle niezawodny. Dziś mamy już do czynienia z motorami trochę sfatygowanymi, choć nadal można je uznać za bardzo dobre.

Niestety, samochód zaliczył kilka wpadek jakościowych. Benzyniaki 2.0 z serii K20 miały wadliwe wałki rozrządu. Dziś to już nie problem, ale był. Za to jest inny - sporadycznie zdarzają się wytarcia tłoków o ściankę cylindra.

Wadliwa linka gazu powodowała szarpanie - zostało to naprawione w ramach akcji serwisowej. Zabezpieczenie antykorozyjne jest fatalne i Accordy VII rdzewieją znacznie szybciej niż poprzednik. Cienka warstwa lakieru słabo chroni nadwozie, a zaparowane lampy i zacinające się regulatory reflektorów ksenonowych psują cały obraz.

Oczywiście Honda Accord VII na tle wielu innych modeli – czy to z Japonii czy z Europy – to wciąż wzorzec niezawodności, a także tani w utrzymaniu samochód. Jednak nie jest już tak trwała i bezproblemowa jak Accord VI.

Eleganckie, nowoczesne i sportowe wnętrze Hondy Accord VII
Eleganckie, nowoczesne i sportowe wnętrze Hondy Accord VII © fot. mat. prasowe / Honda

Przez korozję auto szybko traci wartość, choć wciąż dobrze trzyma ją odmiana 2.4 i-VTEC zapewniająca bardzo dobre osiągi. Ładne egzemplarze są wciąż w cenie, ale jeżeli chcecie kupić ten model, dokładnie obejrzyjcie nadwozie. Niestety spora liczba egzemplarzy jest w kiepskim stanie.

Typowe usterki Hondy Accord VII:

  • korozja nadwozia i uszkodzenia lakieru,
  • uszkodzona regulacja reflektorów,
  • uszkodzenia głowicy w silnikach zasilanych LPG,
  • fatalny stan hamulców niektórych egzemplarzy,
  • luzy na przekładni kierowniczej,
  • awarie wspomagania.

Czego szukać:

Egzemplarzy z możliwie najmniejszą ilością korozji.

Czego unikać:

Unikaj aut z widoczną korozją, bo tam, gdzie wzrok nie sięga, jest znacznie gorzej. Diesle po przebiegach rzędu 300-400 tys. km mogą wymagać większych nakładów finansowych. Nie polecam również zakupu samochodów z instalacją gazową, w których silnik ma choćby najmniejsze problemy z pracą, chyba, że od razu nastawisz się finansowo na wymianę.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach