Użytkowe fordy z rodziny Transit. Zobacz, ile kosztuje Courier, Connect i Custom po liftingu

Na polskim rynku można już kupić modele użytkowe z odświeżonej rodziny Transit Forda. Courier, Connect i Custom po liftingu są dostępne w licznych wersjach nadwoziowych i silnikowych, a obecnie także z bogatym wyposażeniem z dziedziny bezpieczeństwa jazdy. Sprawdź, ile kosztują.

Odświeżona rodzina Transit FordaOdświeżona rodzina Transit Forda
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Transit a Tourneo – wyjaśniam różnicę

Nie każdy zdaje sobie sprawę z różnic pomiędzy dwiema spokrewnionymi ze sobą rodzinami samochodów użytkowych Forda. Transit to rodzina aut użytkowych, przeznaczonych dla przedsiębiorców, choć jednocześnie Transit jest także największym modelem w tej rodzinie. Podział wygląda następująco:

  • Ford Transit Courier – auto spokrewnione technicznie z Fiestą, mała furgonetka;
  • Ford Transit Connect – auto spokrewnione technicznie z Focusem, kompaktowa furgonetka;
  • Ford Transit Custom – auto będące pośrednim autem użytkowym, średnią furgonetką;
  • Ford Transit – największe auto użytkowe Forda

Tourneo to natomiast rodzina samochodów osobowych, z założenia dla osób prywatnych, ale także przedsiębiorców, oczekujących rozwiązań znanych z typowych samochodów osobowych. Tu można wymienić trzy modele:

  • Ford Tourneo Courier – kombivan segmentu B;
  • Ford Tourneo Connect – kombivan segmentu C;
  • Fort Tourneo Custom – pełnowymiarowy van.

W tym artykule zajmiemy się wersjami i cenami aut z linii użytkowej Transit, ale wyłącznie tych po liftingu, czyli Courier, Connect i Custom.

Ford Transit Courier – wersje i ceny

To jedyny model z rodziny Transit, dostępny w jednej tylko wersji nadwoziowej, ale w dwóch wersjach wnętrza. Van to mierząca 4157 mm mała, miejska furgonetka wyposażona w dwa fotele w przedniej części, a do przedziału ładunkowego można się dostać przez drzwi tylne skrzydłowe lub boczne przesuwne – z jednej lub z obu stron. Wersja kombi różni się tym, że ma pięć miejsc siedzących w dwóch rzędach oraz oddzielną przestrzeń ładunkową za kanapą. W wersji van może ona mieć maksymalnie 2,3 m3 objętości, a minimalnie, czyli w wersji kombi, 1,65 m3.

Transit Courier jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia - Ambiente, Trend, Sport – oraz w trzech wersjach silnikowych – benzynowy 1.0 Ecoboost (100 KM) i dwa diesle 1.5 TDCi (75 i 95 KM).

Ford Transit Courier
Ford Transit Courier © fot. mat. prasowe

Podstawowa cena Couriera Van to 36 810 zł netto za odmianę benzynową, natomiast wersja Kombi kosztuje od 41 310 zł netto. Najtańszy diesel w odmianie van kosztuje 41 810 zł i w kombi 44 810 zł, natomiast wersja 95-konna odpowiednio od 50 410 zł i 51 610 zł.

Ford Transit Connect – wersje i ceny

Kompaktowy Connect występuje w trzech wersjach wnętrza (van, van z podwójną kabiną i kombi), ale także w dwóch wersjach nadwozia: z krótkim (2662 mm) i długim (3062 mm) rozstawem osi. Pierwsza ma długość 4425 mm i boczne drzwi przesuwne o długości 612 mm, natomiast druga mierzy 4825 mm i ma drzwi o szerokości 839 mm.

Ford Transit Connect Van
Ford Transit Connect Van © fot. Marcin Łobodziński

Van z podwójną kabiną w przypadku Connecta jest analogiczny do wersji Kombi w modelu Courier. Natomiast Connect kombi to samochód bardziej zbliżony do osobowego, z przestrzenią ładunkową z tapicerką, a w największej wersji również siedmioosobowy. Dodatkowo rozróżnia się wersję wyposażenia Trend i Sport.

Co więcej, rozróżnia się tu cztery wersje pod względem dopuszczalnej masy całkowitej: 200, 220, 230, 240. Co do zasady jest to odpowiednio minimum 2000 kg, 2200 kg, 2300 kg, 2400 kg, ale w rzeczywistości nie jest to aż tak sprecyzowane. To bowiem dolna granica, np. van 200 ma w najgorszym przypadku 2090 kg dmc, natomiast w najlepszym 2180 kg.

Ford Transit Connect Kombi
Ford Transit Connect Kombi © fot. mat. prasowe

Warto jeszcze wspomnieć o maksymalnych pojemnościach przestrzeni ładunkowej, odpowiednio:

  • Van krótki – 2,9 m3 ;
  • Van długi – 3,6 m3;
  • Van z podwójną kabiną krótki – 1,2 m3;
  • Van z podwójną kabiną krótki – 1,6 m3;
  • Kombi krótki – 1,3 m3;
  • Kombi długi – 1,5 m3;
  • Kombi długi siedmioosobowy – 0,3 m3.

Ford Transit Connect może być wyposażony w jeden z czterech silników:

  • Benzynowy 1.0 EcoBoost - 100 KM;
  • Diesel 1.5 EcoBlue - 75 KM;
  • Diesel 1.5 EcoBlue - 100 KM;
  • Diesel 1.5 EcoBlue - 120 KM.
Ford Transit Connect Van
Ford Transit Connect Van © fot. mat. prasowe

Podstawowa wersja Transita Connect kosztuje 67 750 zł netto w odmianie krótkiej van z benzynową jednostką. 75-konny diesel został wyceniony na 72 650 zł, 100-konny na 73 850 zł, natomiast 120-konny na 74 900 zł. Różnica pomiędzy wersja krótką a długą wynosi 2000 zł. Van z podwójną kabiną jest droższy o 200 zł, natomiast kombi o 4200 zł tańszy od vana z podwójną kabiną.

Ford Transit Custom – wersje i ceny

Jeszcze inaczej wyglądają specyfikacje Forda Transita Customa, który występuje w dwóch wersjach długości, dwóch wersjach wysokości dachu oraz dwóch wersjach wnętrza, ale w aż siedmiu wersjach dmc: 260, 280, 290, 300, 310, 320, 340.

Ford Transit Custom
Ford Transit Custom © fot. mat. prasowe

Krótki Custom mierzy 4972 mm i za dopłatą 2500 zł może mieć dach podniesiony o 109 mm. Jego maksymalna przestrzeń ładunkowa ma pojemność 6 lub 7,2 m3 w zależności od wysokości dachu. Wersja wydłużona mierzy 5339 mm długości i również ma dwie wysokości dachu, co daje przestrzeń o maksymalnej pojemności 6,8 lub 8,3 m3.

Podobnie jak w modelu Connect, jest także wersja Van z podwójną kabiną, który występuje w dwóch długościach nadwozia, odpowiadających zwykłemu vanowi, ale tylko z jedną wysokością dachu. Maksymalna przestrzeń ładunkowa to 3,5 m3 dla wersji krótkiej oraz 4,3 m3 dla długiej, przy czym w obu można przewieźć sześć osób w dwóch rzędach siedzeń. Ford nie przewidział odmiany kombi, ponieważ Custom z rodziny Tourneo jest jej odpowiednikiem.

Ford Transit Custom
Ford Transit Custom © fot. mat. prasowe

Ford Transit Custom jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Ambiente, Trend, Limited, Sport. Pod maską może pracować jedna z trzech wersji silnika 2.0 EcoBlue o mocy 105, 130 lub 170 KM.

Samochód został wyceniony na minimum na 81 480 zł za najmniejszą wersję dmc 260 z najsłabszym silnikiem. Różnice pomiędzy kolejnymi poziomami ładowności wynoszą od 1500 do 2000 zł. Nie sposób tu jednak nawet przybliżyć cen konkretnych wersji Customa. Dlaczego?

Ford Transit Custom
Ford Transit Custom © fot. mat. prasowe

Konfiguracji samochodu z krótkim nadwoziem jest aż 48 jeśli wziąć pod uwagę każdą specyfikację wyposażenia, wersję silnikową i ładowność. Dodajmy do tego 34 wersje z długim nadwoziem i 28 wersji z podwójną kabiną w wersji krótkiej i 22 wersje z podwójną kabiną i długim nadwoziem i łącznie mamy 132 wersje tego samochodu, nie licząc opcji podniesionego dachu.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach