Lamborghini stawia na hybrydy. Nie wyklucza aut elektrycznych

Przez lata Włosi z Sant'Agata Bolognese trzymali się tylko wolnossących silników. Pierwsze odstępstwo od tej zasady przyszło w postaci modelu Countach Turbo S, a potem SUV-a Urusa. Teraz Lamborghini potwierdza, że ich kolejne modele będą hybrydami typu plug-in.

Koncept Terzo Millennio to wizja elektrycznego auta przyszłości.Koncept Terzo Millennio to wizja elektrycznego auta przyszłości.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Lamborghini
Michał Zieliński

Szczegóły na temat następców Aventadora i Huracana zdradził w rozmowie z TopGear.com szef firmy, Stefano Domenicali. Pierwsze auto ma trafić do sprzedaży w około 2020 roku, a kolejne dwa lata później. W obu przypadkach silniki zachowają dotychczasowy układ (a więc odpowiednio V12 i V10), lecz zyskają wsparcie motorów elektrycznych. Dzięki temu będą spełniać normy emisji spalin, jednocześnie oferując doznania z jazdy, z których słynie Lamborghini.

Chodzi m.in. o brutalny dźwięk, jaki towarzyszy każdemu przejazdowi wozu z bykiem na masce. Nowe modele Lamborghini będą pozwalać na bezszelestną jazdę korzystając tylko z prądu, ale gdy tylko kierowca mocniej naciśnie pedał gazu, potężna jednostka spalinowa się wydrze oznajmiając całemu światu, że tu właśnie jedzie ostentacyjny supersamochód.

Potencjalnym problemem jest masa. Dodatkowy silnik i baterie ważą sporo. Gdyby Lamborghini zdecydowało się na technologię z Porsche, mówimy tutaj o ponadprogramowych 300 kg. Z drugiej strony, moc wzrosłaby o 130 KM, co mogłoby wynagrodzić dodatkowe kilogramy. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Włosi mogą sięgnąć po droższe i nowocześniejsze rozwiązania – wydajniejszy motor elektryczny oraz baterie, a także użyć więcej lekkich materiałów w samochodach.

A co z w pełni elektrycznymi wozami? Lamborghini nie wyklucza takiego modelu. Mógłby pojawić się na rynku w 2026 roku. Być może jako produkcyjna wersja konceptu Terzo Millennio. Dzisiaj to właśnie auta na prąd oferują najlepsze osiągi, więc nikogo nie powinno dziwić, że Włosi chcą wykorzystać tę technologię w swoich maszynach.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów