WAŻNE
TERAZ

Trump zareagował ws. dronów nad Polską

Unia Europejska chce cichszych aut - AMG kończy z głośnymi wydechami

Unijni urzędnicy sukcesywnie psują współczesną motoryzację. Coraz ostrzejsze wymogi dotyczące bezpieczeństwa, emisji spalin, a ostatnio także hałasu sprawiają, że nawet sportowe auta stają się nudne. Najnowsze regulacje wpłyną na brzmienie sportowych maszyn. Mercedes-AMG już dostosowuje się do zaostrzonych przepisów.

Już niebawem w ślad za AMG pójdą zapewne kolejne marki.Już niebawem w ślad za AMG pójdą zapewne kolejne marki.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Nie wszyscy kochają głośne wydechy. Wielu ludziom kojarzą się one bowiem ze zdezelowanymi złomami, które nierzadko zakłócają spokój na ulicach. Są jednak auta, którym głośne brzmienie po prostu przystoi. Z pewnością należą do nich wszelkiej maści supersamochody, czy usportowione wersje cywilnych modeli, cieszące ucho soczystym brzmieniem.

Niestety wszystko wskazuje, że już niebawem będziemy mogli zapomnieć o głośnych, pięknie brzmiących pojazdach. Unia Europejska zatwierdziła bowiem projekt mający na celu znaczące ograniczenie hałasu emitowanego przez samochody. Pierwszą marką, która stara się dostosować do nowych regulacji jest Mercedes-AMG.

W wywiadzie dla magazynu Motoring potwierdził to Bastian Bogenschulz odpowiedzialny za rozwój kompaktowych modeli AMG. Co więcej - dodał, że mimo, iż zaostrzone przepisy dotyczą wyłącznie Unii Europejskiej, wpłyną na całą, światową produkcję marki. Powód jest prosty - AMG nie opłaca się projektować różnych układów wydechowych na poszczególne rynki.

Unijne regulacje wymierzone są głównie w tzw. aktywne układy wydechowe, które na życzenie kierowcy, po naciśnięciu przycisku powodującego otwarcie klap wydechu, brzmią bardziej rasowo i donośnie. AMG, a niebawem pewnie i inni, europejscy producenci - np. BMW M Sport - będą dążyć do ograniczenia oferty tych rozwiązań. Co w takim razie z rasowym brzmieniem, godnym sportowych maszyn?

Bastian Bogenschulz nie owija w bawełnę, otwarcie przyznając, że firmy będą musiały posiłkować się sprytnymi sztuczkami w postaci dźwięku generowanego przez głośniki lub specjalne kanały, doprowadzone do kabiny z komory silnika. Jednym słowem - sportowe auta będą brzmieć głośno, rasowo i... sztucznie, ale tylko we wnętrzu.

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km