UFG pomoże poszkodowanym w wypadkach. Przy okazji weryfikuje wypłacane renty

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny podjął się weryfikacji stanu osób, którym wypłaca renty po wypadkach. 18. proc świadczeń obniżono lub odebrano, ale rzeczywiście potrzebującym zaproponowano bezpłatny program pomocy.

Poszkodowani w wypadkach będą mieli lepsze wsparcie ze strony UFG.Poszkodowani w wypadkach będą mieli lepsze wsparcie ze strony UFG.
Źródło zdjęć: © fot. piotr jedzura/east news
Marcin Łobodziński

W 2018 roku UFG wypłacił ponad 14 mln zł tytułem świadczeń rentowych dla osób poszkodowanych w wypadkach, których sprawcami byli kierujący pojazdami bez polisy OC.

To ogromny koszt, który potem zostaje przerzucony na sprawcę (to tzw. regres). W ubiegłym roku Fundusz przeprowadził weryfikację wypłacanych rent, których jest 1053. Okazało się, że spora grupa osób pobiera zbyt wysokie świadczenia lub nie jest nawet do nich uprawniona.

W 70 proc. przypadków świadczenia zostały utrzymane na dotychczasowym poziomie, a zmiana nastąpiła w blisko 28 proc. spraw. W tym 10 proc. rent zostało podwyższonych, zaś 18 proc. obniżono.

Część natomiast została zamknięta, np. gdy osoba pobierająca rentę alimentacyjną po zmarłym małżonku zmieniła stan cywilny. Zdarzały się nawet przypadki, gdy rodzina nie przekazała informacji o śmierci osoby pobierającej rentę. Wszystko to pozwoliło to obniżyć koszty.

W zamian program pomocy rzeczywiście potrzebującym

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny przygotował bezpłatny program pomocy powrotu do zdrowia. Podczas weryfikacji portfela rentowego zauważono bowiem także, że część poszkodowanych nie radzi sobie w swojej sytuacji.

Program obejmuje m.in.: rehabilitację, protezowanie, wsparcie psychiatryczne i psychologiczne (również pod kątem powrotu do pracy). Dodatkowo oferowane jest wsparcie np. w sytuacji niemożności dojechania na rehabilitację.

– W obecnej sytuacji polskiej służby zdrowia poszkodowani w wypadkach rzadko traktowani są kompleksowo. Najczęściej otrzymują oni jedynie pojedyncze zabiegi, a później niejednokrotnie pozostawiani zostają samym sobie – wyjaśnia Agnieszka Świetlikowska, wicedyrektor Biura Likwidacji Szkód UFG. – A tymczasem właśnie szybka i dedykowana pomoc dla kogoś w bardzo ciężkim stanie czy nawet beznadziejnym może wiele zdziałać – podkreśla.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Przyszedł do komendy, bo chciał udowodnić partnerce, że jest trzeźwy. Nie był
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Kolejna marka przeprasza się z przyciskami, ale z ekranów nie zrezygnuje
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Duster doczekał się wersji pick-up. Wiemy, gdzie go kupicie
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
Mitsubishi Eclipse Cross – nie sercem, a rozumem
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
10 lat od Dieselgate. Jak wielkie oszustwo zmieniło Volkswagena i cały nasz świat
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe Renault 4 doczekało się wersji van. Tak jak jego pierwowzór
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Nowe auto za mniej niż 60 tys. zł. Fiat udowadnia, że to wciąż możliwe
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego